tisdag 18 maj 2010

Multifärgade gröna naglar


I början av förra veckan sprang jag omkring som en tok och letade Depends nya nagellack och tillslut så hittade jag dem på Kicks. Troligen så hade jag sprungit förbi dem i den andra affärerna för hör och häpna de stod inte bland de andra lacken utan på disken i en genomskling back men en pytteliten skylt....
I vilket fall som helst så köpte jag tre st och det blev de tre som hela beautyblogg världen har köpt också...
Depend 54 som jag hade föreställt mig mer mintgrönt men som är en helt fantastisk turkos nyans.

Depend 196 den ärtgrön/shrekgröna/snorgröna lacket, köpte det mest för att jag tyckte att det var så unikt men jag gillar verkligen denna nyans på mig!

Depend 199 det ljuslimegröna lacket, kan i vissa ljus se lite tipex ut men är supersnyggt ändå!

Jag kunde helt enkelt inte bestämma mig för vilket lack jag skulle ta först så jag tog och lackade med alla tre.... Så här sitter jag nu med multifärgade naglar och känner mig somrig!

Funderar att köpa backup av alla tre lacken och börja spana efter liknade nyanser hos China Glaze oh OPI. Jag blev hiskeligt sugen på att köpa OPI who the Shrek are you och Depend 54 skulle kunna vara en blandning av Four leaf clover och Flyin High......

Jag har målat 3-4 lager av lacken fast vissa skulle klara sig men 2 skulle jag tro men jag hmm klantade mig lite så... Jag upplever att de är lätta att lacka med, har bra torktid och håller bra. När jag lackar brukar jag först ta ett tunt lager som får torka, forsätter jag på samma sätt med andra lagret osv tills jag har den täckning jag vill ha. När jag målat sista lagret så går jag över allt med mitt snabbtorkande överlack Seche Vite. Får sällan problem med att lacket inte vill torka.

9 kommentarer:

  1. Det Shreck-gröna lacket är verkligen jätteläckert!

    SvaraRadera
  2. Kabuki: Det är riktigt läckert, tyckte att det var lite småhäftigt i flaskan men älskar det nu när det är på naglarn!!

    SvaraRadera
  3. Snyggt! Trevligt med olika lack på olika naglar

    SvaraRadera
  4. Jag har inte heller sett dem fast jag letat. Ska spana vidare...
    Läckra är de alla fall!

    SvaraRadera
  5. På min lokala Kicks hade de fått lacken, men inte plockat upp dem ännu. Expediten letade fram 196, 197 och 199 åt mig i alla fall.

    SvaraRadera
  6. Sminkan: De är jättefina! Är nog mina favoriter bland de Dependlack som jag har.

    Nailtastic: Snällt att de tog fram dem åt dig i alla fall! Man ska ut med nyheter snabbt tycker jag, är jobbigt att gå omkring och leta och vänta....

    Kerstin: Tack, tyckte att det blev en liten rolig mix!

    SvaraRadera
  7. Helena: Visst är det lite roligt!

    SvaraRadera