måndag 3 maj 2010

Mina mintgröna lack- en jämförelse mellan dem

Diamond Cosmetic Oh, Tiff!, Isadora Vintage Mint, Essie Mint Candy Apple, Eyeko Vintage, Diamond Cosmtic Seafoam Spray


Mintgröna lack har varit väldigt populära under de senaste året och lacket som började det hela var Chanel Jade eller snarare förekomsten av mintgröna naglar på Chanels höst/vinter visning 2009.
Bloggvärlden blev väl lite smått tokig i detta lack och eftersom det var ett limited edition lack så var det också väldigt svårt att få tag på och dyrt....
I mars 2009 så släppte MAC ett mintrgrönt nagellack, Peppermint Patti som i princip var slut stunden som de landade i de olika MAC diskarn.
Jag förstod inte riktigt denna trend då, kände att visst det kunde vara trevligt med Peppermint Patti men men... Funderade länge på om jag inte skulle ta och köpa Barry M Mintgreen men kom aldrig för mig.
Så hastigt och lustigt i höstas så insåg jag att jag verkligen behövde ett mintgrönt lack.
Införskaffade Eyeko Vintage och det gav mersmak...
Nu har jag 5 st mintgröna lack och faktiskt så vill jag har några till, ångrar lite att jag inte gav mig efter Peppermint Patti men det finns faktiskt några andra fina mintisar som jag skulle kunna tänka mig. Nailtastic har ett inlägg med sina mintisar och ja dem vill jag också ha!

Här kommer en lite jämförelse mellan mina mintisar:
Diamond Cosmetic Oh, Tiff!, Isadora Vintage Mint, Essie Mint Candy Apple, Eyeko Vintage och Diamond Cosmetic Seafoam Spray


Diamond Cosmetic Oh,Tiff!- är egentligen mer Tiffanyblå än mintgrön men eftersom några av mina andra mintgröna kommer ganska nära denna färg så får den vara med. Detta är ett av mina favoritlack, ser något mer turkos ut på mig.
Isadora Vintage Mint - en ärtgrön mintgrön. Är det grönaste lacket av dem, otroligt snygg mintgrön och lättburen.
Essie Mint candy apple - ljusmintgrön mot det blåare hållet, ett kallt lack.
Eyeko Vintage - En blandning mellan Essie och isadora.

Diamond Cosmetic Sea foam Spray - Ett mintgrönt lack med guldskimmer i sig, otroligt snyggt. Jag blir lite lugn av att betrakta min naglar när jag har detta lack och ser framför mig ett hav och sjöjungfruar...


Min favorit.... Hmm jag kan faktiskt inte välja!

10 kommentarer:

  1. Seafoam Spray såg väldigt tjusig ut med sitt skimmer. :-)

    SvaraRadera
  2. Seafoam Spray är underbar! Den påminner i och för sig om mitt skimriga mintgröna från Cover Girl, men jag skulle kunna tänka mig en egen flaska av Seafoam också.

    SvaraRadera
  3. isadoras skulle jag nog vilja ha, den är lite mer grön än der andra...

    SvaraRadera
  4. Hihi, jag skulle nog aldrig hinna använda allt det där...

    SvaraRadera
  5. Kerstin: Visst är den men det saknas några mintgröna tycker jag...

    Nailtastic: Den är väldigt fin!

    Sminkan: Seafoam Spray kan jag rekommendera,otroligt fin!

    Linda: Jo Isadora är lite mer ärtgrön. Jag föredrar nog de som går mer mot blått tror jag..

    Darling: Jag har nog använt dem i alla fall 2 ggr st men detta är en pytte pytte del av min samling.....

    SvaraRadera
  6. Fina och superkul att du visar din samling! Har inte ett enda mintlack men funderar ju lite av och till på om det kunde vara ngt för mig...

    SvaraRadera
  7. Jag har vart skitledsen att jag inte fick tag pa Peppermint patti sa lange att jag inte ens skaffat nagot annat. Isadoras ska dock vara en exakt dupe har jag fatt hora, sa jag ska sla till pa den nar jag aker till Sverige i sommar!

    De andra jag far habegar pa av dina bilder ar Diamond Cosmetics Oh,Tiff och Eyeko Vintage. Essies Mint candy apple var minst like hypead som Peppermint patti tycker jag, men langt ifran lika snygg!

    SvaraRadera
  8. Nej det var inte lätt att välja, alla är ju så otroligt fina! Kan inte heller välja någon av dem, bäst att ha en stor samling så man kan byta från dag till dag :)

    SvaraRadera
  9. Emma P: Oj inte ett enda mintlack..... Jag föll ju till föga tillslut i höstas och nu vill jag bara ha mer...

    Maggie: Ja Peppermint Patti skulle man ha...Är inte så förtjust i Isadoras av den enkla anledningen att överlacket gulnade när jag hade den. Vet inte vad som gick fel.
    Oh Tiff är hur fin som helst, påminner nog en del om ChinaGlaze Audrey.
    Essie Mint Candy Apple var ganska hypat också ja men inte alls lika fint som Peppermint Patti...

    SkönhetsTezz: Min sambo tycker jag är knäpp som skaffa samma färg i olika nyanser men jag blir nöjd och glad och det är huvudsaken. Tycker om att lacka naglarna så...

    SvaraRadera