måndag 17 maj 2010

Min alldeles nya Helmer!


Ja nu har jag också hakat på och skaffat mig en Helmer från Ikea!
Monterade den nästa själv också, viss assistans av min pojkvän för att få till klicket mellan vissa delar samt tolkning av ihopsättningsmanualen.....
Har inte fyllt den helt än utan det kommer att få ta sin lilla tid men jag har förflyttat alla mina lack dit och jag tänkte visa er de två lådorna...
Det blir en liten teaser kan man säga!
Jag har sorterat dem lite löst, kommer att behöva använda en tredje låda för ändamålet snart också.
I den övre lådan så har jag märken som är småsvåra att få tag på i Sverige; Nfu-Oh, BB Couture, Diamond Cosmetics, Zoya, RBL, Essie, Sally Hansen mfl. De flesta av dessa har jag fått genom Nailmail, fantastisk tjänst där man prenumenerar på nagellack. Så vi kan tacka/skylla på just Nailmail att jag har bilvit en sån inbiten nagellacks fantast...... Jag har också lite tillfälligt lack mina nagelhjul i denna låda så de skymmer bland annat Essie lacken.
I den nedersta lådan så har jag märken som är lite lättare att få tag på i Sverige; Nubar, OPI, China Glaze, MAC, MUS, Mavala, Depend, Isadora, H&M mfl.
Vissa av dessa har jag fått genom Nailmail också, men många har jag köpte själv. Många av OPI lacken köpte jag för evigheter sen när jag hade akrylnaglar. Som man kan se så är Nubar det märke som jag har flest lack i från och det är också mitt absoluta favoritmärke!

Frågan är nu då om ni är intresserade av att ta en närmare titt på nagellacken och i så fall om det ska ske i färg eller märkesordning? Mina nagelhjul är uppbyggda enligt märke men färg kanske vore roligare...
Som ni kan se så har jag ganska många lack och se väl lite som udda i de flestas ögon men vet att jag inte ens är i närheten mängmässigt av andras samlingar....

10 kommentarer:

  1. I vilken ordning lacken ska vara sorterade och nagelhjulen lackade är ett ständigt i-landsproblem i min värld. Ångrar mig konstant. Skulle ha dubbel uppsättning av alla lack så man kan sortera i både färgordning och märkesordning

    SvaraRadera
  2. Kajalpennan: Ja det är lite knepigt, skulle också vilja ha både märke och färg! Just nu så är de ordnade efter märke också i lådorna och om jag har flera lack från en kollektion så hänger de ihop också. Måste införskaffa mig lite fler nagelhjul mina har tagit slut, räckte bara till mina befintliga lack men har ju fått nya sen dess.....

    SvaraRadera
  3. vart hittar man Nubar i Sverige? :)
    Och snälla nån, vart har du köpt nagelhjulen? Vill ha!

    SvaraRadera
  4. Andrea: Jag köper mina antigen när nailmail har dem eller direkt hos Nailshop (www.nailshop.se).
    Nagelhjulen har jag köpt för en billig peng på ebay av en asiatisk säljare. Om man bara söker på nailwheel så får man många träffar.

    Kerstin: Hmmm jo det börjar bli en del och de flesta har jag skaffat det senaste året. Sist jag räknade så var jag uppe i 148 men nu är jag nog kring 200 skulle jag tro....

    SvaraRadera
  5. ett tips for att sortera efter marke och farg ar att gora fack och stoppa in i ladan! Vet inte om du sett "lappstiftsorteraren" av kartong som bade Purity och KillerColours gjort efter EnKores (youtube) modell... men en storre variant av den borde ju fungera for lack ocksa :) Jag tanker mig 4-8 fack per lada, eller nat sant, beroende pa hur du vill sortera...

    SvaraRadera
  6. Jaaa! Mera lack! visa, visa! Jag har också införskaffat en helmer, dock röd. Finns ju plastlådor på ikea som passar rätt bra att ha i. Om man inte vill ha lack i bakersta facket för att det blir för meckigt att komma åt.. ja, då fyller man snabbt sin Helmer, hrm... och nej, jag har nog inte fler lack än du har..

    SvaraRadera
  7. Maggie: Vilket bra tips, hade inte tänkt på det... Ska sätta mig en dag och pyssla ihop både till läppstiften och till nagellacken!

    Basteth: Funderade på att skaffa en röd men eftersom den skulle stå i köket lite tillfälligt så tänkte jag ta något mer neutralt.
    Lack är roligt!! Jag har plastinlägglådorna Antonius i tre av lådorna, man måste pussla lite för att få i den bara då de inte riktigt passar. De måste vara med de små facken längst fram tex...
    Kommer nog att behöva köpa en eller två helmer till men vet inte riktigt vart jag ska ställa nr 2..
    Lacken verkar föröka sig skulle jag vilja säga, verkar ske varje gång jag tittar bort.....

    SvaraRadera
  8. Gör annorlunda än alla andra och kör enligt märke! Och ja, jag vill se!!!

    SvaraRadera
  9. Sminkan: Efter märke, ska bli!
    Kommer att komma lite succesivt....Fotar nog i helgen så att det blir bra ljus!

    SvaraRadera