måndag 24 maj 2010

Hot Pots från Coastal Scents


För ett tag så hade Coastal scents rabatt på sina Hot pots och eftersom jag älskar mina fyra som jag har sen tidigare så kunde jag inte motstå att beställa lite till!
Tyvärr så fastnade det i tullen och det tog längre tid på sig att komma fram till mig.
Jag är överlag nöjd med min beställningen även om vissa av skuggorna inte känns lika bra som andra.
De matta verkar vara lika pigmentering och känsla i med de som står som S kan antigen vara shimmer eller satin. De som är satin är enligt mitt tycke bättre än de som är shimmer. Shimmer skuggorna kan vara smuliga och lite klumpiga.
Jag beställde 12 st Hot pots och fick en palett på köpet. Som ni kanske ser så var jag sugen på lila när valde ut vilka skuggor som jag skulle köpa.



Översta raden från vänster till höger: S12, CM11, M08, S14
Mittersta raden: S19, M15, S08, CM07
Nedersta raden: S15, S28, M38, S10

Pursebuzz har en video där hon swatchar de flesta av Coastal scents Hot pots och hon jämför dem där också med olika MAC skuggorn.
S15 ska påminna om Amber lights och S28 om Glamour check men precis som Pursebuzz säger så även om vissa Hot pots ser ut som MAC skuggor så blir resultatet ett annat när man swatchar dem.
Jag gillar mina Hot pots i vilket fall som helst och ska definitiv köpa på mig fler!

Hot pots kan man hitta hos Coastal scents och de kostar $4.49 styck.
Ett tips är att börja prenumerera på Coastal scents nyhetsbrev då de varje fredag har skickar ut ett helgerbjudande!

8 kommentarer:

  1. Gud, vilken pigmentering!! Riktigt fina färger också!

    SvaraRadera
  2. Basteth: Ja de är superbra pigmenterade och det är faktiskt bara två av skuggorna som jag har gått över med ett till svep och det är de två längst till höger på nedersta raden!

    SvaraRadera
  3. Ja, jag tycker också om Hot Pots! Har två paletter och använder dem rätt ofta!

    SvaraRadera
  4. Har länge funderat på att beställa från Coastal Scents.. Hur är det med tullavgift (och andra avgifter)?

    SvaraRadera
  5. Kerstin: De är väldigt fina!

    Sminkan: Jag har sett dina inlägg och blivit vansinnigt sugen så jag är glad att jag har slagit till och köpte en del!

    Jossan: På smink så är det ju bara moms och postens egna avgifter som man måste betala, postens avgifter ligger på 60-70 kr och momsen på ca 25% av varans värde har jag för mig.... 163 kr blv det för mig att betala för momsen+postens avgifter. Ofta brukar paket under 300 kr glida igenom men man vet ju aldrig.....

    SvaraRadera
  6. These look pretty! The gold one really reminds me of Amber Lights from MAC.

    SvaraRadera
  7. Pinch: They are really nice. I have longing for Amber lights for a while so I thought I could test this one. If it's not a dupe it's really nice anyway! I'll have to pick up Amber lights sometime and do a comparision, but for now I have to save some money for MAC limited edition stuff!

    SvaraRadera