måndag 10 maj 2010

Dansuppträdande och sminkningen

I lördags så var det dags igen för elveshowen på Fyrishov. Tänkte att jag skulle visa upp hur jag sminkade mig.
Hela söndagen låg jag i princip och sov eftersom jag var totalt slut, hade inte känt mig så nervös men det tog ut sin rätt ändå. Vi gjorde två föreställningar en som började kl 17 och en som började 19.30. Vi hade vårat genrep kl 13.10 så det blev en väldigt lång dag.

På den senare föreställningen så körde vi vårt tribal fusion set där jag fick göra mitt eget koreograferade solo, vilket var otroligt roligt men också lite nervöst.

Slutet tycker jag var hur bra som helst då vi körde en koreografi till Rammstein. Det här med uppträdande är dock beroendeframkallande kan jag säga då jag skulle vilja göra om det nu på en gång helst.....


Detta är alltså en smikning som är gjord för ett scenframträdande, skulle jag ha haft den när jag gått ut på tex en fest så skulle jag ha gjort det lite annorlunda.

Denna bild är när jag hade kommit hem på kvällen, ungefär 9 timmar efter att jag sminkat mig och med två svettiga framträdanden bakom mig. Sminket höll fantastiskt bra och det enda som har bleknat mycket är läpparna men det är inte så konstigt eftersom jag hade ätit och druckit en del innan jag tog bilden.

Jag grundade med MAC tinted moistureizer i ansiktet och lade sedan Earthen glow minerals foundation i Annbella över det.

Ögonen har en bas av Urban Decay primer potion.

Över hela locket lade jag sedan MAC greasepaint stick i V och suddade den med min MAC 217.

MAC Young Puk över hela locket, MAC Blue Flame i det yttre v:et och vid den inre ögonvrån så lade jag pigmentet Chartreuse för en lite pop of color...

Använde sedan min gel liner från Clinique för att göra en dramatisk vinge, har också haft den på vattenlinjen.

Highligher är dels Body Shop eye shadow nr 13 och Mist Alaska.


Jag har skulpterat min MAC sculpt and shape i Accentuate/ scuplt och rougen är Rasberry från Body Shop. Jag har highlightat med Mist Alaska.


På läpparna har jag läpppennan MUS Russian och läppstiftet MUS China Red.

10 kommentarer:

  1. Cool outfit! :) Synd att man inte var i Uppsala och kunde se framträdandet

    SvaraRadera
  2. Snyggt du matchat sminket med kläderna!

    SvaraRadera
  3. Helena: Tackar så mycket, kändes konstigt att ha beige...kände mig lite naken men ville ha något annat än svart.

    Basteth: Tack, var inte ens medveten om att jag matchat sminket med kläderna......

    SvaraRadera
  4. var det någon som filmade?! :D jag är så nyfiken på hur det blev!

    SvaraRadera
  5. Maja: Studiefrämjandeet filmade men ingen annan så man får vänta på den DVDn.....

    SvaraRadera
  6. Jättesnyggt! Det låter fantastiskt kul med dans och scenframträdande =)

    SvaraRadera
  7. Verkligen tjusigt, både smink och dräkt! Vad kul det vore att se dig. jag älskar att se tribal men det var länge sen jag gick på något uppträdande. Länge sen jag själv dansade också, fast jag var mer en orientalisk flicka. Älskade att dansa men sen bara slutade jag. Kanske ska ta upp det igen...

    SvaraRadera
  8. Kerstin: Tack, det är vansinnigt roligt!

    Kabuki: Tackar!!!

    Badbomben: Tackar så mycket!

    Sminkan: Ah jag visste inte att du har hållt på med det... Tribal är så otroligt roligt. Just nu så har vi bara småframtränanden men dangruppen som jag är med i Tiktaalik har som mål att få uppträda lite mer.
    Ja börja dansa igen, det är ju så kul!

    SvaraRadera