måndag 19 april 2010

Viva la Diva Cheesecake

Viva la Diva har släppt 6 st minilack som alla är pastelliga. När jag för ett tag sen var in på Åhlens så såg jag att dessa hade kommit och jag stod och beundrade dem ett bra tag.
Mitt val föll på det gula lacket Cheesecake, dels eftersom jag inte har något gult lack i min samling och därför att jag var lite sugen på ett gult lack.
Skulle också vilja ha det lila: Bluberry & Milk, mintgrön: Marzipan och det blåa: Frozen Yougurt .
Sedan kanske Apricot Pie får följa med också.

Men nu över till Cheesecake...


Jag trodde att Cheesecake skulle vara mycket mildare i tonen än vad det blev på mig.
När man ser det på mina naglar så är det mycket mer solgult än vad som syns i flaskan och på alla andra swatches som jag hade sett. Det jag var ute efter var ett rikigt pastelligt lack som är mer åt citronglass hållet om ni förstår vad jag menar. Ungefär som jag föreställer mig att Orly Lemonade och China Glaze Lemon Frizz ser ut. Den sist nämda har jag sett beskrivas som "Pale lemon sorbet yellow". Det var i alla fall det som jag var ute efter.


Så jag blev lite besviken på detta lack och kände mig inte riktigt bekväm i det.
Ibland tyckte jag att det var läckert men ibland så tyckte jag att den var mest ful. Det är ju onekligen en ovanlig färg och häftig men jag vet inte jag.

Har på mig 4-5 lager för att det skulle bli jämt och få bort all VNL ( visible nail line) vilket skulle kunna vara den bidragande orsaken till att den blir så in your face gul......Nästa gång så ska jag nog grunda med ett ljust täckande lack så får man se sen.

Det torkade ganska fort men använder och Seche Vite, snabbtorkande top lack, även om det brukar ta en 15 minuter innan man kan bete sig hur som helst med naglarna.

Jag tycker att Viva la Diva gör bra lack över lag och de är ju billiga också. Minilacken kostar 35 kr.
Vill ni se swatches på lacken så kan ni titta in hos Pission.

11 kommentarer:

  1. Oj, vad gult...Förstår att du blev snopen. Jag trodde det skulle vara likt Lemon Sorbet från Nubar, men Sminkjante swatchade dem båda åt mig och då såg jag att Cheesecake var gulare. Passa på och hugg lemon Sorbet den här månaden från Nail Mail! Den är det perfekta gula i vaniljsåston!

    SvaraRadera
  2. Sminkan: Ja visst stämmer det inte riktigt med hur man trodde att den skulle se ut...
    Lemon Sorbet, hmm det kanske skulle vara något. Ska ta och kika lite på det!

    SvaraRadera
  3. Jag hade också förväntat mig att det skulle vara ljusare, men jag tycker det är en fin gul färg i alla fall. Trist bara att det behövdes så många lager för att slippa vnl.

    SvaraRadera
  4. Jag brukar köpa depends smålack eftersom de är så billiga och jag målar naglarna typ ett par gånger per år (mest för att det flagnar så fort) Nu har jag kommit på att om man har ett bra överlack så borde det ju sitta längre också. Jag har ett gammalt allt i ett lack från depends som jag precis har använt på 2 lager av färg. Men det tar tusen år och torka och är fortfarande rätt segt. Är det för att nagellacket är gammalt? Vad skulle du tipsa mig att köpa för överlack? Vill helst inte att det ska gå över 100kr då jag målar så sällan (har andra hobbys för mig som du kan se på min blogg) Du får jättegärna lämna en kommentar på min blogg. Tack för hjälpen.

    SvaraRadera
  5. Nailtastic: Jag är å andra sidan ganska manisk med VNL, känner mig inte alls bekväm med det och då tar jag hellre i lite i överkant. En 3-4 lager skulle nog kunna räcka...

    Katarina: Ett bra överlack borde få lacket att sitta längre, jag lackar mina naglar ca en gång i veckan.
    Just nu så använder jag Seche Vite snabbtrokande överlack, mitt köpte jag för 99 kr men jag tror att det kanske går loss för 129 kr på tex Åhlens eller Pafymeri L. Annars så kan du nog få tag i ett för hyfsat pris på ebay. China Glaze fast forward är ett annat som ska vara bra och torka fortare än Seche Vite. Nubar diamont seal and shine är ett annat bra toplack, finns på www.nailshop.se.

    SvaraRadera
  6. Jag har också Cheescake, men det bli blev inte riktigt SÅ gult på mig. Idén med täckande ljust under verkar dock väldigt bra. Det ska jag också testa!

    SvaraRadera
  7. Kerstin: Nej visst är det konstigt, jag har tittat på bilderna på din blogg och det är en mycket trevligare gul färg. Troligen så tog jag i lite för mycket med alla lager....

    SvaraRadera
  8. Så de har släppts! Får se om jag tar den i korall, gillar dem alla!

    SvaraRadera
  9. Guuud, vilken glad färg. Inte så pastelligt kanske men väldigt soligt och jättefint!

    SvaraRadera
  10. Stylefile: Kommer nog också att slå till på några fler, den lila, blå och den aprikosa/korall ligger bra till!
    Fanns här på Åhlens i Uppsala.

    Basteth: Den är en glad färg men vet inte jag....hade velat att den skulle vara pastellig.

    Monica: Gult är fint! Vet dock inte riktigt vad jag tycker om just denna på naglarna.

    SvaraRadera