måndag 19 april 2010

Svamel och Viktväktarna

Nu var det ett tag sen som jag postade något, får lite dåligt samvete...
Det har varit ganska mycket att göra på jobbet i och med att vi just nu sitter och schemalägger inför hösten.

Sedan har jag också tagit tag i mig själv och börjat på viktväktarna, vilket var en ganska stort steg för mig att tag.
Jag är ganska lat när det kommer till mat och träning, har min dans två gånger i veckan, plus att jag tränar dans hemma och kör lite pilates men det verkar inte räcka.
Det här med att äta.....jag gillar mat men jag gillar inte att laga mat, tycker att det är ganska tråkigt och tidsödande, sedan har jag också perioder då jag inte vill ha mat. Inte alls, äter bara för att jag måste och bara tills jag känner att jag inte är hungrig längre. Är alltså inte mätt då men inte heller så hungrig. Kanske inte så sunt beteende men sån har jag varit länge...
Jag verkar inte ha så lätt för att gå ned i vikt, bara träning brukar inte hjälpa och att bara äta bättre brukar bli hmmm ingenting. Jag har förut varit med i vikväktarna och det gick ganska bra tills jag slutade om man säger så....Slutade dessutom 6 kg från målvikten.
Det nya systemet med propoints verkar smidigare och grönsaker och frukt är 0 propoints, vilket jag tycker är bra.

Kanske inte så sminkinriktat inlägg kanske men jag tänkte mest bara dela med mig och bryta tystnaden!

2 kommentarer:

  1. Heja! det första steget är det svåraste! :) nu har du börjat!!

    SvaraRadera
  2. Maja: Jo visst är det svårast med första steget, nu gäller det att hålla motivationen uppe trots att jag finner matlagning tråkigt....

    SvaraRadera