tisdag 27 april 2010

Prover från Lucy Minerals

För ett tag sen så skickade jag efter lite prover från Lucy Minerals då jag via pret-ty hade hört så mycket bra om deras foundation.
Beställde 3 st foundation prover; Fair, Light och Bisque samt 2 st rouge prover; Sea Coral Blush och Hyacinth Blush. Proverna kostar $1.5 st och frakten är gratis.
Proverna kom ganska fort, ca 1 vecka om jag inte missminner mig och de var generöst tilltagna!

Bisque, Light, Fair

Bisque visade sig var för mörkt för mig och inte heller Light och Fair passade så bra...
Fair smälter in i huden på min arm som ni kanske ser men i ansiktet så blir jag ganska hmmm blek, min sambo sa att jag såg ut som att jag skulle vara med i True Blood....
Light är nog den som jag skulle behöva ha men den är egentligen snäppet för gul och pyttelite mörk. Jag ska prova att blanda de Light och fair och se om det kan bli bra.

Bisque, Light, Fair

Den här mineralfoundation blir väldigt täckande och fungerar inte med den borste som jag har nu, E.L.F flat top, utan ska jag prova igen med en kabukiborste. Som det var nu så framhävdes varenda linjen i ansiktet...
Känslan av foundationet var däremot helt otroligt, silkeslen, krämig, mjuk och återfukande kändes det som. Gillar verkligen känslan!
Rougerna var helt fantasiska båda två, mycket skimmer i dem och underbara nyanser. Jag blir defintitvt sugen på att prova flera nyanser.

Petal Blush och Matte Apricot blush låter fina så såna blir det nog nästa gång.
Överlag så verkar det som om Lucy Minerals har bra produkter tycker jag och man blir nyfiken på att prova!

1 kommentar:

  1. Hej Lina!

    Vi på 3tjejer.se väljer ut en ny bloggflirt om skönhet varje dag.
    Vi har nu spanat in din blogg och tycker den är jättebra, och vi har valt ut din blogg till dagens BLOGGFLIRT.
    Spana in 3tjejer´s hemsida
    http://3tjejer.se

    Kramar
    Redaktionen på 3tjejer.se

    SvaraRadera