måndag 5 april 2010

Nyshoppat: Smink från MAC

Jag passade på efter löning att åka in till Stockholm, dels för att träffa kompisar men också för att gå till MAC.
Den 15 mars så släpptes Spring Colour Forecast här i Sverige och jag hade en otroligt lång lista på vad jag ville ha från den kollektion, men plånboken höll inte alls med mig så jag var tvungen att vänta. Så jag åkte in dels för att kika på det som jag visste var slut men också för att se vad som fanns kvar.

Jag började på Åhlens och till min stora glädje så fanns läppglanset Electric Fuchsia kvar. Electric Fuchsia är ett så otroligt snyggt läppglans, det är rosa med blå glitter partiklar i sig. Helt otroligt snyggt!
Eftersom jag ändå var där och det inte fanns kvar så mycket så slog jag till på en pensel också, 217 blending brush.
Har länge varit sugen på att skaffa lite borstar från MAC och denna kostade bara 175 så jag slog till.Passande nog så hade jag också en 50 kr check från Åhlens så det blev inte så mycket.

Strosade sedan vidare till PUB och NK. På NK så hade de fortfarande alla rougen uppställda så att jag kunde kika på dem, var ju otroligt sugen på Ripe Peach och Azalea Blossom.
Tycker nog att de var finare i asken än på min hand, nu kan det ju hända att de skulle vara alldeles fantastiska på kinderna men men... Ett tag så såg det ut som om jag kunde köpa Azalea Blossom men någon hade norpa det sista exet tidigare den dagen.

Däremot så blev jag helt kär i eyeshadow quad colour 4, så otroligt fina färger och sån härlig texture på dem också, riktigt krämiga. Men ja eftersom den dels kostade över 400 kr och jag dessutom har liknande färger i min Urban Decay get baked så avstod jag. De var dock helt fantastiska, riktigt fina guld/brons/bruna färger.


Jag skulle också spana in Viva la Glam Cyndi och Gaga men de var sluta på alla ställen så jag slog till på ett annat läppstift nämligen Bubble Gum från Spring colour forecast.

När swatches började komma på Spring colour forecast så vaar det ett helt gäng läppstift som jag ville ha: Pink Burst, Bubble Gum, Rose Maiden, Victorian och Fresh Salmon, funderade ett tag på om jag skulle beställa dem från USA men nej så blev det inte och det var kanske lika bra.
Tittade på Pink Burst och Rose Maiden när jag var på NK och även om de var fina så gillade jag inte riktigt dem och troligen beror det på att de är båda Frost läppstift. De andra frost läppstift från MAC som jag har provat har varit ganska uttorkande så nej inget för mig. Dessutom Pink Burst påminde mig om Lickable fast den sista nämda är snyggare så...

Bubble Gum är däremot ett Glaze läppstift så det går dels på ganska skirt och är återfukande skulle jag säga. Har redan använt det väldigt mycket även om jag köpte den bara för att Viva la glam Cyndi inte fanns...

Om ni förljer länkarna så kan ni se Temptalias swatches på kollektion.

1 kommentar:

  1. jag älskar mac cosmetics :D bästbästa sminket!

    SvaraRadera