torsdag 8 april 2010

Nyshoppat :MAC Art Supplies

I USA så släpptes MAC Art Supplies den 1 april och eftersom denna kollektion inte kommer till Sverige och innehåller otroligt snygga grejor så bad jag en snäll person att langa åt mig.
I fredags så skickades paketet från USA och igår så låg paketet i min brevlåda.

Om ni vill veta mer om kollektion eller se mer bilder så finns det en hel del hos Temptalia.

Min lista på vad jag ville ha var ganska lång till en början men en efter en så föll saker bort. Lipstain markers som ingick i denna kollektion såg väldigt fina ut men eftersom mina läppar har en tendens att vara torra så visste jag att de inte var för mig.

Vilka pearlglide eyeliners som jag skulle köpte bestämde jag mig nästa genast när jag såg de första swatches av dem men det som jag fick problem med var greasepaint sticken...
Det fanns en hel del som jag skulle kunna tänka mig... Greengrease, Zinc Zone, Uniformly Blue och Dirty, alla såg fantastiska ut. Jag skulle fortfarande vilja ha några fler men men...
Efter mycket velande så bestämde jag mig för att köpa:
Pearlglide Designer Purple
Pearlglide Undercurrant
Pearlglide Black Line


Pennorna verkar vara helt fantastiska, otroligt krämiga och glittret gör ju så att det är lite svårt att sluta att titta på dem. Provade också att gnugga på dem efter en stund och de rörde sig inte ur fläcken, imponerande!
Greasepaint stick Dirty


Bilden gör egentligen inte denna rättvis, den är snäppet mer grå i verkligheten och dessutom så finns det multifärgat skimmer i den. Den är en väldigt fin taupefärg med skimmer i helt enkelt. Verkar också sitta väldigt bra.
Kanske kan ni se skimmret på den suddiga bilden?

8 kommentarer:

  1. Pennorna är ju hur läckra som helst! Speciellt den lila och den tealfärgade. Pearlglide liners är bland mina favoriter i pennväg.

    SvaraRadera
  2. Maya: Jag har faktiskt inte använt pearlglide förut, har Fly by Blu sen tidigare men har liksom glömt bort den lite...
    Undercurrant är min favorit, om kollektionen hade kommit till Sverige så hade nog Industrial, ljusblå, också fått följa med hem!

    SvaraRadera
  3. Oh la la, verkligen läckra pennor!:D

    SvaraRadera
  4. Rysligt fina grejer, särskilt ögonpennorna!

    SvaraRadera
  5. Sublim: De är otroligt fina, de fanns i 3 färger till: plommon, petrol blå och ljusblå. Den sistnämnda ska tydligen vara lite av en duochrome har jag hört. Är sjukt sugen på den också men men....

    Kerstin: De är otroligt fina, gör mig sugen på fler!!!

    SvaraRadera
  6. Åh wow, eyelinerpennorna ser verkligen helt gudomliga ut!

    SvaraRadera
  7. Jag älskar Pearlglide-pennorna och skulle gärna äga fler än de två jag redan har. Den tealfärgade var underbar!

    SvaraRadera
  8. EmmaP: De är fantastiska!

    Des: Gillar också den tealfärgade bäst, pearl glide borde helt enkelt göras permanent i sortimentet....

    SvaraRadera