måndag 22 mars 2010

Midnight Blue

Detta är egentligen från den 12 mars då jag var på födelsedagsfest och den har bilvit liggande i min kamera. Hann inte ta kort innan jag skulle ut så detta är från när jag kom hem ca 6 timmar senare.
Makeupen är därför inte lika fin som den var när den var nygjord, speciellt inte på vattenlinjen och under den nedre fransraden. Vet inte riktigt vad jag ska göra för att få saker att sitta på vattenlinjen...
Tänkt ändå att jag skulle visa detta då jag blev nöjd med sminkningen.

Produktern som jag använt:
Urban decay primer potion
Loreal Hip cream eyeliner Midnignt Blue
Urban Decay 24/7 Zero
Make up Store Tuch
MAC mes Blue Flame
The body shop eyeshadow nr 01
Basen är som vanligt UDPP, annars så creasar ögonskuggorna för mig.
Jag började med att lägga MUS Tuch i globlinjen med min blendning brush från Coastal scent.
Sedan lade jag en ytterligare bas på ögonlocket (den rörliga delen, alltså upp till globlijen) nämligen Loreal Hip cream eyeliner Midnight Blue. Midnight Blue är en mörkare blå som är så otroligt fantastiskt fin och som får mig att svära över att Loreal Hip inte finns i Sverige.

Över Midnight Blue lade jag MAC mes Blue Flame från Style Black kollektion.
Urban Decay 24/7 Zero lade jag längs den nedre fransraden och på vattenlinjen vid den övre fransraden. Midnight blue lades också på vattenlinjen längs den nedre fransraden och fixerades med MUS Tuch. Highlighten är TBS eyeshadow nr 1 som läggs vid den inre ögonvrån.




Ja som ni kan se så höll det ju inte så väldigt bra på vattenlinjen och mascaran smulade en del men det beror mest på att jag inte tog bort mascaran som jag hade på dagen utan lade bara på ett lager till. Mascaran är föresten den omtvistade Maybelline Colossal.

2 kommentarer:

  1. Väldigt, väldigt snyggt! Älskar midnattsblåa skuggor.

    SvaraRadera
  2. Nailtastic: Tack, älskar också midnattsblå skuggor. Tuch är något av en favorit och den ger en snygg övergång mot guldbrunt när man suddar den.

    SvaraRadera