torsdag 11 februari 2010

Nyshoppat: Borstar och Hotpots från Coastal scent

Jag har varit sugen på att köpa borstar nu ett bra tag och egentligen så vill jag ju ha ett Sigma brush set men eftersom jag hela tiden lyckas köpa andra saker så har det inet blivit av. När jag för några veckor sen spanade in sortimentet på Coastal scents så tänkte jag varför inte beställa lite borstar....
Det är lite lustigt det där men att ju mer man håller på desto mer borstar känns det som om man behöver...För ett år sen så tyckte jag att de sminkborstar som jag hade räckte gott och väl men nu vill jag ha mer "specialborstar" och fler av vissa som jag redan har.
Eftersom jag inte har provat några borstar från Coastal scents tidigare så jag tänkte börja med några stycken och jag fokuserade på ögonskuggborstar:
Italian Badger Blender
En bra blening brush, jag har provat den lite och gillar den. Har dock inte använt någon annan blening brush förut så...
Italian Badger Round crease brush
Fin liten precisionsborste för globlinjen.

Pink deluxe oval shadow brush
Stor, och då menar jag STOR borste. Täcker lätt hela ögonlocket.... Ska använda den för att packa ögonskugga på ögonlocket.
White angled liner brush
En liten borste som är vinklad för att underlätta när man målar med gel liner eller flytande liner. Min favorit bland svara eyeliner är min gel liner från Clinique och jag har märkt att jag inte riktigt kan få till en riktigt smal linje som min andra borste.
Tänkte också att jag skulle passa på att prova några Hotpots och valde några neutrala nyanser:

M22
Är en matt mellanbrun skugga. Super till neutrala sminkningar.

M06
Är en matt mörkbrun, nästan svart skugga. Jag köpte den främst för att använda den till att fylla i mina ögonbryn men den är nog supersnygg i bruna eller svarta sotningar också.
Kan säga att den fungerar väldigt bra som ögonbrynsskugga. Jag har en kallbrun ton på mitt hår och när jag använder brunskugga till ögonbrynen så blir de alldeles för röda elelr varma, så då har jag använt svart skugga istället. Då den svarta skugga har en tendens att se lite hård ut är jag glad att jag har hittat en brunskugga som fungerar. Skulle önska att jag hittade en som var snäppet ljusare också....
So3
En gul/guldig skugga med skimmer i sig, otroligt snygg. Den sägs påminna om Dreammaker från MAC, då jag inte har den så vet jag faktiskt inte om det stämmer....

S35
Detta är en brun skugga med skimmer i sig som sägs likna Satin taupe från MAC, men vad jag har sett från swathes så verkar den vara mörkare. Den är i varket fall som helst snygg och kommer att bli hur bra som helst i bruna sotningar.
M06, M22. S03 och S35


Paket kom fram snabb, tog en vecka ungefär och frakpriset var också bra, $4.80. Kommer att beställa lite fler borstar och hotpots från Coastal scents. Är också sugen på Creative me paletten, så fina färger....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar