tisdag 2 februari 2010

Essie Cute as a Button


Blev sugen på lite vårigt/somrig lack och blicken föll på Essie sommarlack 2009 som jag inte har provat än.
Valet föll tillslut på Cute as a Button som är ett koralligt lack med lite inslag av neon. Det är riktigt läckert men inte ett lack som jag vanligen skulle använda men vad gör man när vårkänslorna kommer?
Jag har lackat med 3 lager men det skulle definitivt behövas 1-2 lager till för att nagellinjen inte ska snynas. Lackade i halvmörkret framför datorn så jag upptäckte inte vnl (visible nail line) förrän jag hade haft på överlack. Hade på ett lager Seche Vite som överlack så det torkade supersnabbt.


5 kommentarer:

  1. Hej Lina,
    Har just upptäckt din blogg genom Scrangies nagellack blogg! Var kan man köpa Seche Vite i Sverige? Jag kan inte hitta det på deras websida. Eller köper du online? /Patrícia

    SvaraRadera
  2. Uma ta de Patricia: Hej vad roligt, jag vet ju att hon har länkat mig! Jag har köpt min Seche Vite på en lite affär uppe i Hälsningland men vet att Parfymeri L har den och Åhlens också tror jag.
    Vissa lack handlar jag online, både på ebay och Transdesign.

    SvaraRadera
  3. Detta lacket är så fint! En riktig sommarfavvo hos mig!

    SvaraRadera
  4. Um tal de Patricia: Var så lite!

    Kerstin: Ja det ser ut att kunna bli en sommarfavorit....

    SvaraRadera