torsdag 7 januari 2010

Top 5 läppstift

Jag har sagt nu ett tag att jag skulle göra en lista med mina top 10 läppstift men eftersom jag inte äger så otroligt många läppstift så skulle det bli en sån stor del av samlingen.
Istället kommer här en top 5 lista över läppstiften införskaffade under år 2009, vilket bland annat utesluter en av mina favoriter nämligen MUS China Red.
Har haft det lite svårt att välja men tillslut så valde jag helt enkelt de läppstift som jag ofta
sträcker mig efter.

Lavender Whip kom ut med Cremeteam i februari eller mars 2009 och är tyvärr en limited edition läppstift. När denna kollektion kom ut så ville jag egentligen inte ha Lavender Whip utan det enda som intresserad mig var Lickable. Det var under sommaren, närmare bestämt i Juni som jag kände att jag ville ha detta läppstift och via Specktra så lyckades jag få tag på det! Användes mycket under sommaren, vilket man kan se här och här.


Lush papaya är ett orange, aprikost eller koralligt läppstift som är fantastiskt snyggt. Lush papaya såldes på rea när jag köpte det, var precis i svängen innan Maybelline lanserade sina nya läppstift. Tycker att det är ett otroligt bra vardagsläppstift och det är dessutom återfukande!
Lickable ingick också i MAC Cremeteam kollektion och det var kärlek vid första ögonkastet. Inte heller Lickable köpte jag när kollektion kom utan det blev ungefär samtidigt som Lavender Whip. Lickable har tillskillnad från Lavender Whip blivit permanent så den kan man fortfarande få tag på.


Jag gillar läppstiften från Body shop, tycker att de har väldigt snygga färger och de fungerar bra på mina läppar. Faktum är att jag har två läppstift till från Body shop som jag älskar, Magenta Glow och Plum men som inte kommer upp på top 5..... Nr 42 (står inget namn på hylsan....) är ett bra nude läppstift för mig, det är lite kola-aprikost.


Sonya Color collection är Forever Livings sminkmärke och som jag upptäckte i somras. Har lite grejor därifrån och de jag har gillar jag en hel del. Definitivt ett märke som jag skulle kunna köpa på mig mer av. Porsche Red är ett rött läppstift med blå undertoner och är krämigt men matt.


Detta är min top 5 läppstift och det har varit riktigt svårt att välja.... Några läppstift som var riktigt när att komma med på denna lista förutom nämda Plum och Magenta Glow är:
MAC Night violet Mattene, MAC Impassioned och Maybelline Passion Red. Vilket om man tänker på det blir min top 10.....

5 kommentarer:

  1. Vilka fina läppar du har!

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig lista! Fina bilder och härliga färger!

    SvaraRadera
  3. Kabuki: Oj tackar!

    Sminkan: Tack, den var rolig att göra men ganska svår....Gillar oftast lite starkare färger på läpparna.

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra läppstiftsfärger! och jättebra blogg :) Kram

    SvaraRadera
  5. Carrou&amp:the Bird:
    Tack så mycket, gillar färg! Tackar!!

    SvaraRadera