söndag 27 december 2009

Top 20 nagellack från 2009: del 2

Ja här kommer fortsättningen på min lista över de top 20 nagellack från 2009, det var tänkt att denna skulle publiceras den 23 december men det blev stressigt och sent när jag skulle bege mig uppåt mot föräldrarhemmet så....
Del 1 kan man hitta här.


China Glaze Ruby Pumps
China Glaze Ruby Pumps är ett lack som är så otroligt vackert men min version av lacket är också en riktigt plåga. Det tar hur läng tid som helst att torka trots att jag använder Seche Vite, tror det tog mer än 1 timme. Jag har nyligen skickat efter några lack från China Glaze Wizard av Ooh Ahz och skickade då efter ett nytt Ruby Pumps så jag får se om den omgången torkar snabbare. Tyvärr så har jag inga riktiga bra bilder på Ruby pumps men jag hoppas att ni kan se det fantastiska glittret.


Nubar Tiara
Nubar Tiara ingår i Nubars Royal Gems kollektion och är nog kollektionens vackraste lack. Se bara hur det glittrar...Jag tittade väldigt mycket på mina naglar när jag hade denna och rörde på dem bara för att se hur glittret fångade ljuset.... Här har jag Tiara över Nubar Sapphire från samma kollektion.


Nubar Wildlife
Nubar Wildlife ingick i Nubar Going Green kollektion och jag trodde verkligen inte att detta lack skulle vara något för mig men när jag hade lackat med det så...Det är ju hur vackert som helst med sina skiftningar!



OPI Black Cherry Chutney
OPI Black Cherry Chutney var ett av de första lack som jag köpte när jag började återupptäcka smink och nagellack och den har fortfarande en speciell plats i mitt hjärta. Det är så otroligt snyggt och vampig! Bilden här på flaskan gör den inte rikigt rättvis, den blir nästan svart på naglarna med skimmer av aubergin.


Essie Swing Velvet
Essie Swing Velvet är ett vampig rött lack med inslag av plommon, det är otroligt vackert och jag kan inte förstå att jag inte har haft det mer....




Viva La Diva nr 60
Viva La Diva nr 60 är en väldigt lysande blurple, alltså ett blålila lack, som jag köpte redan 2008 och som har varit en favorit sen dess.

China Glaze LOL
Detta är ett av mina favorit Hololack och det första som jag köpte. Tyvärr så sitter det inte alls bra på mig och flagar redan dagen 2 men eftersom det är lila och holografiskt så är det ändå en av mina favoriter!


Depend 132
Depend 132 är ytterligare ett hololack och syns här ovanpå Isadoras Sapphire. 132 är ett blått hololack men massor av gröna skiftningar. Jag kan bara hoppas på att Depend tänker göra fler hololack!

H&M Sinful Seniorita
Nämen ett till Hololack.....Jag gillar hololack helt enkelt så vad ska jag säga.....H&M släppte förra året ett gäng Hololack som många av oss beautybloggare försökte få tag på. H&M i Uppsala fick in dess väldigt sent och jag har för mig att jag lyckades få tag i alla fyra nyanser (guld, silver, lila
och rosa) i Januari. Det rosa, vilket är otippat om man känner mig, blev min favorit och jag har haft det en hel del sen dess. Sitter bra och torkar snabbt!


Butter London Prince's Plums
Prince's Plums fick jag i ett byte med Rocketqueen och även fast det är väldigt skirt och behöver många lager så är detta en av mina favorit bland de lilalacken.



Som ni kanske märker så gillar jag mörka vampiga färger, lila, blått, grönt och hololack. Cremelack är inte mina stora favoriter men jag har några såna som jag verkligen gillar men inga som kan ta sig in på min top 20 lista.
RBL Purple Haze, OPI Siberian Nights, OPI Ms O´Learys Barbeque, Zoya Ceasy, Essie Liqorice och RBL Grunge är att nämna några cremelack som jag verkligen gillar. Ofta tycker jag att cremelacken faller ganska platt i jämförelse med glitter, skimmer, flake och hololacken så de faller ibland i glömska.
Den här listan har varit väldigt rolig att göra men också svår eftersom jag har en hel del lack och ja...ganska svårt att bestämma mig helt enkelt. Vissa lack var självklara och andra fick jag fundera en del på. Har förmodligen en del blivande favoriter bland mina lack som jag inte har hunnit testa än så vi får väl se helt enkelt hur listan kommer att se ut nästa år.

2 kommentarer:

  1. Många vackra... Ruby Pumps är med på nästan allas lista trots att det aldrig torkar. Jag har två flaskor men ingen skillnad på dem. Skitlack ur den synvinkeln. Rekomenderar att man köper Precisions Twinkle Toes istället Det är snyggare ändå och det torkar på normaltid. Kolla in det!

    SvaraRadera
  2. Sminkan: Det var svårt att välja...Ruby Pumps är vackert, blev dock lite irriterad att jag hittade den gamla flaskan när jag beställt en ny. Twinkle Toes har jag varit nyfiken på sen förra julen men inte gjort slag i saken, ska nog göra det nu istället.

    SvaraRadera