onsdag 23 december 2009

Top 20 nagellack från 2009: del 1

Sminkan gjorde en topp 20 nagellack lista i sin blogg för ett tag sen och jag tänkte haka på den idén men jag kommer att dela upp den i två delar. Insåg nämligen att en del av mina favoriter inte har blivit fotade och jag kommer att försöka hinna fota flaskorna i alla fall i kväll och se om jag har några mer bilder i arkivet. De är inte rangordnade sinsimellan för jag kan helt enkelt inte välja..... Vissa av bilderna är inte så bra tyvärr, vissa lack är svårfångade på bild och i början när jag fotade så kunde jag inte riktigt inställningarna på kameran.

MAC Seriously Hip
Mac Seriously Hip släpptes med Style Black kollektionen och är ett helt underbart lack med en svart bas som är späckad med grönt skimmer. Lättmålad, torkar snabbt och håller länge. Detta lack har jag haft på mig tre gånger denna höst och det är ovanligt!
Rescue Beauty Lounge Scrangie
RBL Scrangie är ett av lacken i RBLs bloggkollektion som kom ut i september, jag har även Mismas men av någon anledning så struntade jag i Orbis Non Sufficit... Scrangie är ett lila lack med grönt och kanske blått skimmer i sig. Det är så otroligt vackert och mina bilder gör den inte alls rättvis. Lättmålat lack som håller väldigt bra.
Zoya Kotori
Zoya Kotori är ett lack som fortfarande när jag ser det på andra bloggar eller på youtube tänker "det vill jag ha" och jag ångrar inte en sekund att jag köpte det. Som många andra Zoya lack så är det väldigt skirt och kräver ca 5 tunna lager för att få täckande. Jag brukar dock grunda med ett svart eller mörkblått lack under.

Nubar Greener Nubar Greener påminner mig om granskogar och det var kärlekt vid första ögonkastet! Djupgrön, skimmrande... Ett helt perfekt grönt lack. Som de flesta Nubar lack som jag har provat så är det lättapplicerat, täcker med två lager , torkar snabbt och håller bra!
Nubar Reclaim
Holografiskt och grönt, kan det bli bättre? Nubar reclaim är en av mina favorit hololack och ett av få som fatiskt stannat kvar på mina naglar. Andra hololack har en tendens att lossna redan dagen efter...
Sally Hansen Nail Prismas Turqouise Opal Varför, varför tyckte de att det var lämpligt att sluta tillverka dessa? Turqouise Opal är ett sånt otroligt snyggt douchromt lack. Det är så att man vill sitta och vifta lite med händerna bara för att kunna betrakta skiftningarna......Det är väldigt skirt lack så jag brukar grunda med ett mörkare lack av något slag. De lack som jag har provat från både Sally Hansen och SH Nail Prismas har varit helt fantastiska.
Nfu-oh 52
Detta är nog min favorit bland flakelacken, det är i alla fall denna som jag ofta sträcker mig efter. Tycker att den är ursnygg i denna kombination med Sally Hansen Blue it under.
Nubar Moodies Orange sparkel to Red sparkle
En favorit från i somras, täcker bra och torkar snabbt. Är otroligt fint när man får färgskiftningarna.
Zoya Anaka
Zoya Anaka från Zoyas höstkollektion Truth är ett fantastiskt rosa lack som har vansinnigt mycket skimmer i sig. Täcker bra och två lager blir täckande!


Essie It's Genius
Hade väldigt svårt att bestämma mig för om jag tyckte detta lack var fantastiskt snyggt eller lite småtråkigt. Det är en ganska icke uppseendeväckande färg för att vara mig men jag gillar den. Tycker dels att den står sig väldigt bra till min hudton och sen har den en väldigt snygg balans mellan röd, rosa, lila och guld!
Så nästa 10 lack kommer att dyka upp på bloggen snart, förhoppningsvis imorgon men troligare på juldagen!

3 kommentarer:

  1. Säger som jag sa hos Sminkan och Sminkjante; den är listan är jätterolig att se1 Ska absolut hänga på så snart jag kommer hem!
    Jag har inte så många av dina favoriter vilket är kul, önskelistan utökas :)

    SvaraRadera
  2. Härliga lack på din lista! Ser fram emot del två!

    SvaraRadera
  3. Kajalpennan: Ska bli kul att se din lista! Det var svårt att välja kan jag säga och då har jag bara lyckats plocka ut 10 st än så länge....

    Sminkan: Man kanske kan se ett lila,grönt,blått tema?? Förhoppningsvis så kommer den ikväll!

    SvaraRadera