måndag 21 december 2009

Recension av Studio borstarna från Elf

Jag köpte för ett tag sen några Studio borstar från Elf och eftersom jag nu har testat dem ett tag så vågar jag på mig ett utlåtande.
Köpte tre st borstar från Elf: complexion brush, powder brush och contour brush. Borstar är allihopa från Elfs Studio line som är lite dyrare än det vanliga sortiment och ska varamer profisionella. De är gjorda av syntethår nämligen Taklon och ska vara antibaktriella. De är verkligen super super mjuka. De kostar 42.7 kr eller £3.5 hos Elf.
Jag har alltså köpt dessa själva och detta är mina åsikter och erfarenheter av borstarna. Alla borstar som jag äger är av det billigare slaget och jag kan därför inte jämföra dessa med borstar som t.ex. MAC.


Powder brush
Powder brush är en borste som är platt upptill och jag har främst använt den till att applicera mineral foundation. Tycker att den är väldigt bra som det, lätt jobbad och otroligt mjukt. Jag tycker att man får en fin och jämn finish av denna borsten. Min gamla kabuki borste från Wet n Wild var en mardröm att använda, hård och rivig så det kan ju egentligen bara bli bättre.

Complexion brush

Complexion brush är den borste som jag har använt mest. Jag använder den till rouge och tycker att den ger ett bra resultat. Jag får förvisso bygga upp färgen lite men jag gillar det. Borsten är också ganska platt vilket jag var skeptisk till i början men även det gillar jag.


Contour Brush
Contour brush var den borste som jag såg mest fram emot. Jag ville nämligen ha en rundad borste som jag kunde använda till att lägga skugga i globlinjnen och för att göra v:n vid den yttre ögonvrån. Jag ville också kunda använda den till att sudda. Denna borste såg ut att vara prefekt men nej tyvärr. Den är helt okej men det plockar inte upp så mycket färg och man får jobba väldigt mycket för att få till färgintensiteten och för att sudda. Tråkigt kan jag tycka men ja....Det jag egentligen skulle vilja ha är en 219 och 224 men eftersom jag tycker att de är lite dyra så blev jag glad när jag såg denna...Det är ingen som har något bra tips på en eller flera bra borstar för globlinjen och suddning?

Jag kommer definitivt att köpa mer borstar från Elf, är nyfiken på deras blush brush, kabukin, smudge brush och eyeshadow "c" brush. Dessutom så finns det fler spännande saker som jag skulle kunna tänka mig från deras Studio linje!

2 kommentarer:

  1. Ögonskuggeborstarna, både den "vanliga" och den som är snedskuren, från e.l.f:s vanliga sortiment är helt fantastiska! Använder dem jämnt. Speciellt den "vanliga" modellen. Den har jag till allt och alltid!

    SvaraRadera
  2. Sminkan: Man kanske skulle testa några från det vanliga sortimenten också...

    SvaraRadera