onsdag 16 december 2009

Nyshoppat:Lite smått och gott från NYX

Ja egentligen inte nyshoppat eftersom det var ett tag sen som jag köpte dessa grejor.
NYX är ett amerikanskt märke som det kan vara lite knepigt att få tag på här i Sverige, även om jag har hört att det ska finnas på vissa ICA Maxie, och det är dessutom ett otroligt billigt märke som håller bra kvalité.
Eftersom man måste beställa via USA så tog det ett tag innan jag skickade iväg en beställning men jag hade då också köpt en NYX skugga och två Nyx läppstick via en tjej på Specktra.
De finns lite olika sidor som man kan beställa NYX; Cherry Culture, ShopCraze och Mscuppycakes för att nämna några.

Jag valde att lägga min beställning hos Mscuppycakes då det var lite billigare priser och frakt där, däremot så har Mscuppycakes höjt sin internationella frakt till $29.95 om man handlar mellan $0-20, vilket är ungefär $20 dyrare än vad jag betalde för frakten. Så där lönar sig det inte att handla om man inte ska handla för väldigt mycket.

Så över till det som jag köpte!
NYX jumbo pencil in Milk, en vit krämig penna att använda som ögonskuggsbas. Den har en tendens att creasa och man måste tänka på att det ska vara ett ganska tunt lager. Jag har oljiga ögonslock så jag grundar alltid med min Urban Decay Primer potion och tycker att det fungerar helt okej, creasar lite bara. Glömde alldeles bort att ta kort på denna men kan slänga upp en senare ikväll!
NYX round lipstick i färgerna Narcissus, Pandora och Eucalyptus. Sedan tidigare så hade jag också Powder och Orange Soda.
Powder, Narcissus, Eucalyptus, Pandora och Orange Soda
NYX Slim lip pencil i färgen Purple Rain, otroligt bra läppenna i snygg färg men jag glömde alldes bort att ta kort på den men om man vill se en nertonad variant av den så har jag den här.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar