tisdag 8 december 2009

MAC Seriously Hip


Seriously Hip och Baby Goth Girl

Detta är ett av mina absoluta favorit lack. MAC Serioulsy Hip kom ut med Style Black kollektion och är ett underbart svart lack späckat med grönt skimmer. Det ser svart ut inomhus men när lacket träffas av solen så skimmrar det i grönt. Jag trodde att Baby Goth girl skulle bli min favorit eftersom jag är en sucker för lila men nej.... Eftersom detta är ett Limited Edtion lack så vet jag inte om det fortfarande går att få tag på men om det går så är detta ett lack som jag verkligen rekommenderar!

Appliceringen är helt felfri och täcker på två lager eller ett om man får till det lagret bra och det torkar otroligt snabbt. Jag använder iofs Seche Vite men om jag jämför med andra lack som jag har och deras torktid så ligger Seriously Hip väldigt bra till.
Jag har faktiskt haft detta lack åtminstone fyra gånger sen jag köpte den i oktober och det är nog något av ett rekord....

2 kommentarer:

  1. Baby Goth Girl skulle bli min favorit bara för namnet! :D

    SvaraRadera
  2. Sminkan: Baby Goth Girl är väldigt snyggt och har det häftigaste namnet men det ser mer bara svart ut än Seriously Hip. Baby Goth girl har fina flakes i sig också som bara syns i direkt ljus vilket också gör det till ett riktigt pain in the ass att få bort....Men snyggt är det!

    SvaraRadera