onsdag 9 december 2009

Eyeko Vintage nailpolish


Så först ut att testas av mina Eyeko nagellack blev Vintage.

Vintage är ett cremelack i mintgrönt som påminner lite om Chanel Jade, MAC Pepermint Patti eller China Glaze for Audrey. Jag har tyvärr ingen av dem så att jag kan jämföra men vad jag har sett på bilder så har Vintage mer blått i sig än Jade och Pepermint Patti men mer grönt än For Audrey.

Lacket är ganska skrit med synliga penseldrag så det krävs 3-4 lager för att det ska bli snyggt. Däremot så torkar det fort och bra med Seche Vite.

Jag förstod aldrig riktigt hypen kring Pepermint Patti som sålde slut nästan innan den landade i MAC diskarna här i Sverige, visst jag tyckte att det var ett fint lack och så men nej inget som jag verkligen måste ha.....Inte heller har jag riktigt förstått For Audrey, har inte tyckt att den ser otroligt snygg ut men nu är jag nog omvänd. Älskar mitt Vintagelack och kan inte sluta titta på naglarna och skulle nu mer än gärna skaffa Pepermint Patti, Jade och For Audrey....

4 kommentarer:

  1. Det ser fint ut på dig! Jag tycker det är lite lurigt med lack i sådana färger. Jag har precis skaffat Mint Candy Apple men känner mig fortfarande kluven...

    SvaraRadera
  2. Kerstin: Tack, var lite osäker på om jag skulle gilla det eller passa i det överhuvudataget men jag gillar den oväntat mycket. Har funderat lite på Mint Candy Apple också men har lite svårt att bestämma mig.....Det är mer blått i den och den är ljusare eller hur?

    SvaraRadera
  3. Jag tycker nästan att Essies variant är grönare, men det är svårt att säga säkert..

    SvaraRadera
  4. Kerstin: Jaha där ser man, måste nog skaffa Essis lack ändå!

    SvaraRadera