onsdag 4 november 2009

Tokshopping hos MAC

Den 24 september så begav jag mig till Stockholm med siktet ställt på Åhlens och MAC, det var främst Style Black kollektionen som jag ville kolla in men jag visst att vissa saker hade tagit slut så som Young Punk och Greasepaint stick Black. Style Black har varit mycket omdisskuterat på olika forum i nätet och många många beautybloggare såg framemot kollektionen.
När jag kom fram till MAC disken så var det natruligtvis kö men efter ett tag så var det äntligen min tur. Frågade efter Blue Flame skuggan och då frågade MUAn om jag var intresserad av Young Punk också, de hade nämligen en kvar. Gjorde en liten mental happy dance där och då.

Alla Greasepaint stick var slut så jag begav mig till PUB för att se om det fanns någon kvar där och jag lyckades haffa den absolut sista och det blev det lila greasepaint sticket som heter V. Begav mig sedan till NK för att kika om de hade kvar något men där var Style Black helt slut.
Så min slutliga shoppinglista blev:Young Punk, Blue Flame, Cinderfella, Gilt by Association, Baby Goth Girl, Seriously Hip, Greaspaint stick V,Sculpt and Shape powder, Studio Moisture Tint Light och Moisturecover NC20.
Tror inte att jag har handlat så mycket smink någon gång....

Detta är allt som jag köpte från Style Black. Det är Mattene läppstiftet Night Violet, Glimmerglass Blackfire samt Mineralize eyes shadows testade på olika baser. Mer om det längre ned.
Mattene läppstiftet Night Violet och glimmerglassen Blackfire köpte jag från USA redan och jag tycker att det är underbara, speciellt Night Violet.
Om man känner mig så är det ingen hemlighet att jag älskar lila så dessa faller mig precis i smaken. Jag har också haft dem på mig så jag har läppswatches med det får bli i ett senare inlägg. Night Violet är otroligt skönt på läpparna, matt men ändå återfuktande. Sitter bra och går att variera i täckningsgrad.
Blackfire är fint men däremot så syns inte glittret i glosset på läpparna vilket är otroligt synd....

Så nu kommer de underbara skuggorna. De är av typen Mineralize eye shadows och kan appliceras våt också. Jag hade egentligen bara tänkt skaffa Blue Flame och Young Punk...kanske kanske Cinderfella. Vet inte riktigt hur det kommer sig att jag lyckades plocka på mig alla?
Detta är Greasepaint sticket V och är i verkligheten mer lila än vad bilden visar. Jag ville egentligen ha det svarta och på andra plats kom det blåa men eftersom båda var slut så... Däremot så provade jag både det svarta och det lila med skuggorna över och jag tycker inte att det blev någon direkt skillnad. Det svarta i skuggorna kom fram lite mer med svart bas medan den lila plockar fram färgen mer.
Så här fantastiska blir skuggorna om man lägger dem över greasepaint sticket och jag kan bara hoppas att de kommer att ha fler kollektioner med Greasepiant stick eller göra någon, den svarta kanske, permanent. Har hört ryktas från USA att den svata skulle bli permanent.
Bara för att se hur de blev under en annan bas så provade jag också med Urban Decay Primer Potion och utan någon bas alls. Provade också i affären med Paint Pot Blacktrack men tyckte inte att det blev så bra. Det krävs en klibbig bas för att få dessa skuggor att bli fantastiska. Nedan så kan ni se från vänster till höger: Utan bas, med UDPP och sen med V.
Nedan så ser ni en närbild på utan bas och med UDPP under. Om man applicerar dessa utan en klistrig bas så rekommenderar jag verkligen att man lägger puder eller papper under ögat så att man inte får glitter fulla kindera......
Här kommer ytterligare två saker som jag inte hade tänkt köpa men de var så fina....Seriously Hip är nog min favorit. Båda lacken ser svarta ut i normalt ljus om man inte tittar nära men Seriously Hip är den som sticker ut mest också i normalt ljus. Baby Goth Girl den lila har jag däremot lackat om med så hmmm ja jag gillar lila.....

Det sista som jag plockade upp var Sculpt and Shape powder från Dsquared och där valde jag nyansen som var lite mörkare, Accentuate/Sculpt. Funderade på den andra då highlighter färgen där var finare men tyckte att själva sculpt pudret var för rött. Om jag ska skulptera fram kindben etc så vill jag att färgen ska matcha min hudton och de gjorde denna mer. Har haft den några gånger och jag gillar den verkligen.

Ja detta var mitt Haul.....Blev som sagt ganska mycket och inlägget ganska bildtungt men men.
Det som jag inte har visat är Studio Moisture Tint Light som är en färgad dagkräm. Jag tycker att denna är mycket bra då den täcker lagomt för de dagar då jag inte vill ha så mycket och om jag vill ha mer så kan jag gå på med lite mineralfoundation. Brukar ofta bli lite torr av den när det blir kallare men med Moisture tint under så verkar det problemt vara löst.
Jag köpte också en concealer, Moistercover i NC20 och den är otroligt bra. Täcker fint och eftersom den är ganska krämig och återfuktande så framhäver den inte eventuella linjer. Stod och velade där ett tag mellan NC20 och NW15 då jag tydligen kan ha båda men det blev som sagt NC20.

Många av mina vänner och bekant kommer att tro att jag är helt tokig som har köpt allt detta men jag vet att det finns fler likasinnade där ute så....Jag tröstar mig med det helt enkelt!

Det kommer att komma lite mer utlåtande om produkterna allt eftersom jag har provat mig igenom dem!





5 kommentarer:

  1. Hehe ja det var inte lite

    /Natrice Aurora Borealis - Naturkosmetik av högsta kvalitet, till lägsta pris -
    http://www.natrice.se

    SvaraRadera
  2. ÅH!!! Jag vill med ha. Åh...

    SvaraRadera
  3. men varför har jag inte råd att go wild and crazy å köpa massa smink....buu....

    SvaraRadera
  4. Natrice: Ja det blev en del....

    EmmaP: Jag förstår dig, blev så glad att jag lyckades få tag i allt!

    Elena: Jag hmmm fick två löner så det blev mycket pengar just oktoberlönen, skulle kunna önska att jag kunde gå så wild and crazy när helst jag känner för det men....Engångförselse....

    SvaraRadera
  5. Hejsan,

    Är det något som saknas i din sminkväska?

    Då får du gärna delta i vår utlottning. :)Vinsten består av olika sminkprodukter ifrån Barry M, valfria färger.

    Ha en fin dag!
    Goa’ hälsningar/Madeleine och Marie

    http://ia-mias.blogspot.com/search/label/Tävlingar hos IaMia's

    SvaraRadera