fredag 27 november 2009

Shopping tips: Elf


Elf erbjuder idag gratis frakt med koden 2TODAYEU på ordar för £5 eller mer. Koden gåller till midnatt och man får dessutom en Super Glossy Lip shine med på köpet!
Jag har inte handlat så mycket från Elf, det enda som jag har provat är borstar från deras Studio kollektion och de gillar jag skarpt.


Jag har Complexion brush som jag använder varje dag till rouge, den är inte så fluffig utan ganska platt men helt suverän tycker jag. Gillar faktiskt den bättre än min borste från Make up Store. Köpte också Powder brush och contour brush i samma veva.
Powder brush använder jag när jag applicerar mineralfoundation och tycker att den slår mina pissiga kabukisar med hästlängder, men de två kabukisar jag äger är å andra sidan inte så bra. Den ena tappar hår i enorma mängder, tussar rent av, och den andra är super super hård och vass.
Contour brush brukar jag använda för att dels sudda men också lägga globlinjeskuggan, den plockar tyvärr inte upp så mycket färg så man får vara beredd att jobba en hel del för att det ska bli bra. Nu har de dessutom fått in nya varor i Studio kollektion, skuggorna är nog defintivt värda att spana in!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar