torsdag 12 november 2009

Brite Birds bloggkollektion och tävling hos Lipgloss Bitch

Brite Bird är ett märke som beautybloggerskan MakeupMyLack eller Sanna står bakom. Det är ett tag sen hon lanserade sitt märke och jag har varit supernyfiken lika länge.
Hon har både pressade skuggor och pigment och jag har bara hört bra saker om dem.

Hos Lipgloss Bitch pågår just nu en tävling där man kan vinna den nya bloggkollektionen. Bloggkollektionen är gjorda efter fyra svenska bloggares önskemål och jag tycker att man ser vilka skuggor som är vilkas. Så kila över till Lipgloss Bitch och var med och tävla!

Om jag skulle få skapa en Brite Bird-skugga så skulle det vara en skugga med svart bas med lila ,rosa och turkost skimmer i sig. Det ska alltså vara en skugga som är mörk men som verkligen skimrar på ögonlocket, man kan tänka sig en kamelont eller hur olja ser ut ur olika vinklar.
Naturligtvist så skulle skuggan heta Make it Fab eller möjligt Oil pool...


Bloggkollektionen består av de fyra skuggorna: Lipgloss Bitch, Bjooti, Sminkan och Micromiss.
jag är sjukt sugen på alla kan jag säga och kommer att införskaffa dem om jag inte vinner dem så att säga. Har jag nämt att mina favoritfärger på skuggor är lila, grönt och mörka färger? Lipgloss Bitch är en lila skugga med röda undertoner och ska ha en metallcfinish. Har jag nämnt att jag älskar lila?
Bjooti är en giftgrön eller gulgrönskugga som är väldigt Katarina (Bjooti).
Sminkan är en trio i guld, svart och mullvadsbrun. Skuggan får mig genast att tänka på sotningar och jag skulle tro att den är helt perfekt som sådan. Praktiskt också eftersom man får sotningen i en förpackning.
Micromiss en är helt fantastik skugga! Svart bas fullspäckad med grönt skimmer....En skugga i min smak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar