måndag 26 oktober 2009

Nubar Modern Matte: Prevail

Oj så fort oktober har gått och vad dålig jag har varit på att uppdatera bloggen...Jajaj jag har ju iofs börjat ett nytt jobb. Ska bli bättre!
Detta är ett inlägg som jag hade tänkt publicera förra månaden egentligen, vet inte varför det inte blev av.


Nubar släppte i augusti en kollektion med matta lack som hette Nubar Modern Matte.
Jag såg dessa lack i våras på olika nagellacksbloggar och förälskade mig i dem, visste att jag skulle köpa alla så fort de fanns att få tag på.
Så när jag äntligen fick lacken så höll jag på att lacka mig igenom Nubar Going Green så det tog ett tag innan jag provade.


Den första som jag provade var Prevail som är ett otroligt fint dammigt lila lack, den är fin både som matt och med överlack tack vara skimret i sig.
Till min besvikelse dock så började lacket flaga redan dag 2 och jag fick lacka om det på tredje dagen. Den har en torktid som är otroligt supersnabb vilket är toppen! Lacket tenderar också att vara lite oförlåtande då det är matt och varje skvank på nagel syns.
Jag har inte provat några mer lack från denna kollektion eftersom jag tyckte att Prevail flagade så snabbt men ska nog prova resten senare någon gång när jag har tid.


Är det någon annan som har provat dessa lack och har lyckats få dem att sitta bra? Ge mig gärna tips i så fall!!

3 kommentarer:

  1. Jättehäftig färg faktiskt. Vist är det störande när lacket börjar flagna av efter alldeles för lite tid.....

    SvaraRadera
  2. Ja jag gillar färgen men det är otroligt irriterande att lacked flagnade efter en dag...Så ofta orkar inte jag lacka om naglarna.

    SvaraRadera
  3. ja alltså det satt ju mer än en dag på mig, typ 3 kanske, men jag tror inte att du på något sett kan få dessa att sitta i en vecka, det är nog bara att acceptera.

    SvaraRadera