tisdag 15 september 2009

Nivea Chantal Thomass läppstiften


Kikade förbi Kicks i torsdags för att spana in Niveas Chantal Thomass kollektion och de hade nästan precis satt upp dem. Rougen såg inte så spännande ut och skuggorna blev jag också lite besvikna på, den gråa skuggan var riktigt fin men de andra....
Läppstiften däremot är riktiga höjdare! Otroligt fina nyanser som också är välpigmenterade, de kostar 110 kr st men kan köpas på Åhlens just nu för 95 kr.
Läppstiften kommer i 8 st färger, välpigmterade, glider på lätt och känns krämiga. Har dock bara testat dem på handen.

Från vänster till höger:
Rouge d´amour, Rouge Scarlet,Beige Plaisir, Chocolat Equis, Rose so Lovely, Bedtime Plum, Pink Baby doll och Lingerie Pink.


Jag gillar alla utom Chocolat Equis. Rouge Scarlet är något mer rött i verkligheten och glittret syns inte heller lila mycket. Beige Plasir tror jag är en väldigt bra nudefärg för mig. Misstänker också att Lingerie Pink skulle kunna vara en dupe för MAC Lickable, när jag har köpt den ska jag jämför.

2 kommentarer:

  1. Rouge Scarlet verkar skitsnyggt rent ut sagt!<3

    SvaraRadera
  2. Alla verkar underbara tycker jag men Rouge scarlet är nog en av de första som jag kommer att införskaffa mig!

    SvaraRadera