torsdag 24 september 2009

MAC Dazzleglass Creme collection

MAC har nu i dagarna släppt en ny Dazzleglass kollektion i USA, till Europa och Sverige kommer de någon gång nästa månad skulle jag tro. Denna omgång av Dazzleglass är cremes så de ska ge mycket mer färg.
Dazzleglass är en, enligt mig, hypad produkt från MAC som gjorde mig lite småbesviken. De är fina men jag tycker inte att de syns så mycket och med tanke på att de kostar 205 kr så tycker jag att det kanske inte är värt det. Om man skulle ha en langare i USA eller liknade så kostar de bara $18 och det är ju lite billigare. Jag har fått tag på mina, har 4 st nu, via en amerikansk site som heter Specktra, ett beautyforum som råkar ha väldigt många MAC fanaster. Tror inte att jag skulle köpa Dazzleglass här i Sverige även om Rue d´Rouge gjorde mig ganska sugen.

Däremot så verkar denna kollektion lovande eftersom Dazzleglass cremes är så välpigmenterade och med det fantastiska glittret i sig. De nyanser som jag är lite sugen på är : My favorite Pink, Amorous, Do it Up och Creme Allure. På Temptalia kan man läsa mer och det kommer också att komma upp en recension av kollektion idag. Det är också därifrån som jag har lånat bilderna.


MAC Cosmetics Dazzleglass Creme Collection
Flashing flecks of lustrous glimmer give lips a new kind of high-beam shine, while the balm-effect of the pillow-top comfort creme keeps the supple going and going. For dazzle with absolute comfort, it's better than brilliant!



Dazzleglass Creme ($18.00 U.S. / $21.50 CDN)
Sublime Shine Light coral brown with gold pearl
Soft Dazzle Mid-tone peach pink with gold pearl
Perfectly Unordinary Bright yellow pink with gold pearl
My Favourite Pink Light blue pink with pearl
Do It Up Bright blue pink with pearl
Luscious Spark Light orange with gold pearl
Totally Fab Bright yellow red with pearl
Creme Allure Bright yellow plum with pearl
Amorous Deep brown red with pearl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar