torsdag 6 augusti 2009

Urban Decays Primer Potion Sin


Jag kunde ju inte hålla tassarna borta från min nya fina palett från Urban Decay så i förgår så bestämde jag mig att prova att bara ha primer potion under skuggan.
I vanliga fall så har jag mineral puder, lumene primer, mineral puder och sen MAC Bare Study och ja jag skulle gärna vilja korta ned den listan.
Så jag provade med bara Sin, eller ja jag hade mineral foundation under men det är allt och sen skuggorna i Get Baked paletten.

Så här såg det ut efter 10 timmar......
Har ni sett fantastiskt!!!!! Inget, absolut inget creasande!!!!! Jag hoppas att det kommer att bli samma resultat med andra skuggorna också för Jippiii!!! *doing a little happy dance*
Har beställt en fullstorlek av Urban Decays vanliga Primer Potion och den borde trilla ned nån gång snart.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker att skuggorna blir lite väl blingiga med UDPP Sin men vill man ha bling så är den underbar. Hoppas du blir nöjd med den vanliga UDPP också, hållbarheten är lika bra som med sin.

    SvaraRadera
  2. Ser ju alldeles strålande ut, men de var väl bara att förvänta sig, UDPP anses ju vara en produkt av topklass... En sak jag reagerade på är du pudrar ovanpå Lumenes eyeprimer. Det gjorde jag med ett tag och jag upplevde att det gjorde hållbarheten betydligt sämre. Nu använder jag inte den utan Shadow Insurance, men då målar jag på den när basen är klar och lägger alltså skuggorna direkt på den. Samma om jag väljer att lägga en paint pot ovanpå, krämskuggan direkt på primern.

    SvaraRadera
  3. SminkJante: Jag gillar bling så det fungerar för mig men jag har ju å andra sidan inte provat den vanliga UDPP heller.

    EmmaP: Har provat utan puder också och jag tycker inte att det gör sån skillnad. Det sitter bra så länge jag har Paint pot ovanpå annars så creasar det sig.
    Nu däremot så kommer jag att eventullet ha puder under men bara skuggor ovanpå UDPP.

    SvaraRadera
  4. Älskar UDPP i Sin, och Get Baked-paletten med för den delen :) Supersnygg mejk!

    SvaraRadera