söndag 2 augusti 2009

Purple and Golden Glam

Idag så gjorde jag en sminkning enbart med hjälp av kajalpennor, Makeup Geek har nämligen en utmaning varje vecka och denna vecka så ska man skapa en sminkning med enbart kajalpennor.

Ansikte: Mayebelline Pure minerals liquid foundation Honey Beige
Rouge: Yves Rocher Bronzer
Jag har använt mig av 6 st olika kajaler:
Golden Glam, Deborah Russian Glam,
Purpel Glam, Deborah Russian Glam
Crayon Khol, Luminelle
Sprakling Black Glitter Eye pen H&M
True Black Gel liner Clinique
Isadora Inner liner Blonde
Golden glam har lagts över halva locket och Purple Glam över resterande delar av locket, Sprakling black och Crayon Kohl i globlinjen. Higlighter är Golden Glam och Isadoras Inner liner Blonde.
Kajalen från Isadora har jag också målat på vattenlinjen med för att få en lite öppnare blick.
Gel linern har jag lagt längs med övre franraden.

2 kommentarer:

  1. Vad snyggt det blev!
    men hur var hållbarheten? Om jag hade använt bara pennor utan att fixera hade det glidit runt och creasat efter en halvtimme!

    SvaraRadera
  2. Hållbarheten var piss! Första tecknen på creasning var där redan när jag tog korten. Jag ska prova att göra samma look en gång till och försöka fixera pennorna på något sätt hade jag tänkt för jag tyckte att det blev så fint.

    SvaraRadera