tisdag 18 augusti 2009

Nyshoppat: Pearlescents, höstnyheter hos Bodyshop


Jag hade lite rabattcheckar på Bodyshop som jag har sparat tills dess att höstkollektionen, Pearlescents, skulle komma ut och den släpptes nu den 17 aug (i Uppsala, har läst att den släpps den 20 aug hos Bjooti) så jag sprang rakt in på Bodyshop efter jobbet och spanade in det som fanns.Jag tycker att deras sminkollektion för hösten är riktigt fin, både rougerna och skuggorna är fina. Har redan hyllat läppstiften som jag tycker är toppen och kjalpennorna är i otroligt fina färger.

Rougen kommer två nyanser: Cool Dusk och Warm Sunset och båda två är otroligt vackra. Warm sunset skulle jag kunna använda som ögonskugga då den går i fantastiskt vackra kopparnyanser men som rouge...nej inte direkt. Cool Dusk är fantastisk, väldigt skimmrig och ja...fin helt enkelt.Jag vet inte riktigt hur den ser ut som rouge men som higlighter och ögonskugga tror jag att den blir otroligt läcker. Pearlescents Blush kostar 240 kr.
Ögonskuggorna kommer också i två nyanser: Moonlight Luster och Sundown Glow. Hade problem när jag skulle välja mellan dessa då de båda är så fina. Sundown Glow är varma nyanser i koppar, brunt och sand/beige och Moonlight Luster är i kalla nyanser i grönt, grått och lila. Tillslut föll valet på Moonlight Luster. Pearlescents Eye trio kostar 190 kr.
Eye definers har jag skrivit om tidigare, de släpps i fem färger:Vibrant Emerald, Brilliant Blue, Shimmering Steel, Brunished Amber och Glowing Amethyst. Den här gången så föll valet på Vibrant Emerald men jag hade nog tänkt skaffa alla. Eye Definers kostar 98 kr


Läppstiften, som jag också har skrivit om tidigare, kommer i 37 olika nyanser och jag personligen älskar Bodyshops läppstift, de håller läpaprna återfuktade och glider på väldigt bra. Just nu så har jag nr 58 Magenta Glow, nr 11 Plum och nr 42 Dusk Pink. Jag har några andra favoriter som troligen kommer att införskaffa senare: nr 57 Pink Flirt, nr 66 Coral Splash och nr 48 Soft Peony.
Colourglide Lip colour kostar 155 kr.

4 kommentarer:

  1. Vilka toppengrejer! Rouget är jag med ganska sugen på. Tror att det kommer bli jättefint som rouge, troligtvis en produkt som är ganska snarlik MACs Mineralize blush, och de är ju bara ljuvliga...

    SvaraRadera
  2. Gillade ögonskuggorna men upplevde att blushen inte gav så mycket färga och var rätt så glittrig. De var rätt så lika MAC´s mineralize också.

    SvaraRadera
  3. EmmaP: Jag gillar rouget och tyckte faktiskt att det påminde lite om Smooth Merge, har iofs inte sett den live men..

    Sublim: Visst är det!

    EmLa82: Blushen ger kanske inte så otroligt mycket färg men jag tycker inte att de blir lika glittrig på kinderna som på handen. Likheten med MAC Mineralize var en av anledningarna till att jag var sugen på just denna rouge.

    SvaraRadera