torsdag 13 augusti 2009

Nubar Going Green

Nubar har släppt en helt grön kollektion, till de allra flesta nagellackstokigas stora glädje, som heter Going Green. I kollektionen ingår 6 st lack: Reclaim, Forest, Conserve, Greener, Wildlife och Earth. Nubars lack innehåller ingen Fomaldehyd, DBP eller toluene, alltså de är 3 free som man brukar säga.
Nubar är en stor favorit hos mig trots att jag inte har...hade så många. De är lättapplicerade, sitter bra och torkar fort. Nubar gör också otroligt fantastiska Duochromes.
Jag har suktat efter denna kollektion sen jag såg att den skulle komma ut i våras, gröna lack.....vad kan jag säga.
Otroligt snälla Helén från Nailshop skickade hela kollektionen till mig och den kom fram igår. Tack så otroligt mycket igen, blev otroligt glad och lycklig. Min pojkvän tittade lite konstigt på mig när jag öppnade paketet och ännu mer när jag började utstöta ohhh, ahhh och blev röd i ansiktet. Att jag sen gick omkring och tittade på lacken samt tvingade honom att titta på dem i olika vinklar hjälpte knappast.... Jag vet faktiskt inte hur många det är som får hjärtklappning av nagellack men jag tillhör i alla fall dem.

Jag hann tyvärr inte swatcha alla igår men lackade genast om till Earth och bilder på den kommer att dyka upp imorgon.
Kan man inte vänta med att se swatches så finns det fina bilder hos Sminkan, Kajalpennan, Ikas Sminkblogg och hos SaintBella.

Så här kommer en massa fina bilder på hur lacken ser ut i flaskan.

Conserve: ett grönt lack med en hint av blått
Reclaim: holografiskt lack
Greener: otroligt fin skogsgrön, får mig att tänka på granskogar

Forest: grönt cremelack
Earth: ett grönt lack med blått skimmer i sig
Wildlife: duochromt grönt lack med inslag av guld

Dessa lack finns att köpa i webshopen hos Nailshop och kostar 99 kr st eller 613 kr för alla lack plus Nubar Foundation base coat och Diamont seal&Shine topcoat.
Jag har själv Nubar Foundation och Diamont Seal&Shine och de är verkligen superbra! Vilket påminner mig om att det snart är dags att fylla på förådet av dem...
Nailmail kommer också att ha Nubar Going Green i November för utskick i December.

9 kommentarer:

  1. Åh, vad kul att du också fick dem! de är så vackra att man knappt kan andas! Vackraste kollektion ever och dessutom så jäkla bra!!!

    SvaraRadera
  2. Jag ska köpa mig "greener", pronto!
    Så vackra lack, allihop! :D

    SvaraRadera
  3. Fick du dem gratis allihopa? :O Avis!

    SvaraRadera
  4. Sminkan: Ja jätteroligt och jag blev så otroligt förvånad också... Den är sååå fin kollektionen. Nu väntar jag med spänning på Matte kollektionen.

    Kisse: Greener är otroligt fin, som jag sa granskog påminenr den mig om.

    SaintBella: Ja jag fick dem faktiskt som varuprov. Blev extremt förvånad men naturligtvis otroligt glad också.

    SvaraRadera
  5. Åh vad kul! Ska bli roligt att se dem på... Är väldigt sugen på dessa jag med, ska slå till när jag får lön.

    SvaraRadera
  6. Haha, jag är nog den enda som inte fått dem gratis! Trots all reklam hon får av mig och stora inköp via Nailmail ;)

    SvaraRadera
  7. Ville bara säga att jag kommer få dem, Helen ville bara ge dem till mig personligen! Fatta vad gullig hon är! :D

    SvaraRadera
  8. Emma: De är otroligt snygga så jag tycker absolut att du ska slå till!

    Karin: Helén är en ängel, så som jag har mailat om going green och Matte kollektionen i sommar och frågat om release datum....Blev så glad att hon vill skicka hela kollektionen till mig.
    Vad kul att du också har fått dem, de är otroligt fina!!!

    SvaraRadera
  9. WOW! Vilken lycka att få så många fina lack!
    Och det är helt klart ett gott betyg till din blogg att du får nagellack skickade till dig :) Stort grattis till dig!
    Och om du inte gillar Wildlife vet du vilken blogg som hade uppskattat det.. ;)

    SvaraRadera