onsdag 12 augusti 2009

MAC Dazzleglass: Extra Amps, Eurobeat & Like Venus

Jag har länge varit sugen på MAC Dazzleglass eftersom de ser så otroligt fina ut men har varit lite ovilligt på grund av priset här i Sverige, 205 kr har jag för mig, vilket jag tycker är för dyrt för läppglans.
I USA däremot så är det lite billigare, $18, så om jag ska införskaffa fler så blir det definitivt däreifrån.


I vilket fall som helst så har jag genom den otroligt fantastiska site Specktra fått tag på tre st Dazzleglass, Extra Amps, Eurobeat och Like Vennus.

Extra Amps och Like Venus kom ut med Double Dazzle kollektionen nu i våras och de är otroligt fina. Like Venus är nog min favorit men jag har inte riktigt bestämt mig...
Eurobeat är från Euristrocrast II kollektionen som släpps i Sverige den 15 augusti har jag för mig. Tre av de nyanserna som släpps är Limited Edition och det är Eurobeat, Via Veneto och Rue d´Rouge och egentligen så tycker jag nog att de senare två verkar vara finare men eftersom jag fick möjligheten att få tag på denna så.... Via Veneto är ett lila Dazzleglass och Rou d´Rouge är ett rött Dazzleglass. Förhoppningsvis så kan jag lägga vantarna på Via Veneto snart och vi får se hur det blir med Via Veneto.
Är dock inte alltför förtjust än i Eurobeat då den inte syns särsklit mycket på läpparna, glittret och färgen smälter in bra men jag har inte provat den över något läppstift än så....

Jag slits mellan att gilla Dazzleglassen och att inte förstå hysterin kring dem. De ger inte särsklit mycket color pay off och kostar mer än deras vanliga läppglans för mindre produkt.
Å andra sidan så älskar jag glitter och även om inte Eurobeat syns på naturliga läppar så bra så gör både Like Venus och Extra Amps det, de ger inte mycket färg men glittret är tydligare i dess två än i Eurobeat tycker jag. Dazzleglassen är lite klistriga och verkar sitta otroligt bra även om läppstiftet under inte gör det. Igår så hade jag på mig Like Venus i åtminstone 6 timmar och även om glanset försvann så var glittret kvar och läpparna kändes lite återfuktade och klistriga. Jag gillar när man inte behöver återapplicera som en galning. Så jag ska använda dessa lite mer och så återkommer jag helt enkelt med omdöme. Läppswatches kommer att komma senare också!

4 kommentarer:

  1. Jag har precis suttit och skrivitett inlägg om Dazzleglass och att jag inte gillar dem.

    SvaraRadera
  2. Vilket sammanträffande!
    Ja jag vet inte riktigt vad jag tycker. Problemt är nog att jag vill gilla dem men är inte så imponerad som jag hade hoppats....

    SvaraRadera
  3. Som jag sa till Sminkjante innan idag så tycker jag att detta är MACs mest överreklamerade produkt. dessutom så tycker jag att personalen borde skämmas som små hundar när de säljer dessa glans med minimalt innehåll för så snuskigt mycket pengar. Inte snällt av MAC alltså, varken mot de som köper eller de som säljer...

    SvaraRadera
  4. Emma jag håller med om att den är överreklamerad. Är inte riktigt med än i vad som är sååå fantastiskt. Like Venus och Extra Amps är snyggt över läppstift men Eurobeat......
    $18 känns ju lite mer prisvänligt, just nu i allla fall, än vad 205 kr gör. Sjukt dyrt! 129 kr det kan jag nog leva med så om det blir fler så blir det från USA. Jag har faktiskt ett till som är på väg, vet inte vad jag tänkte på som köpte fyra st på en gång....fick dem under $18 i alla fall......

    SvaraRadera