onsdag 1 juli 2009

Nyshoppat: Earthen Glow Minerals

En av mina kompisar var sugen på att beställa sample set med 12 ögonskuggor från Earthen Glow minerals och eftersom det är ett märke som jag har varit lite nyfiken på ett tag så passade jag på att slänga med lite prover på foundation, rouge, highlight, contouring, radiant glow och finishing powder. 
Jag köpte dels ett Get acquainted kit sample bags för $3.50 och i den ingick det 3 st foundation, ett rouge och ett finishing powder. Jag valde foundation från deras Youtful Glow serie och nyanserna blev Jodie, Rebecca och AnnaBelle som alla ingår i den beigefamiljen och har neutrala undertoner. Rouget som jag valde till var Xenia, som är en kallt rosa och finishing powder blev Translucent. Fick också tre extra prover på foundation och det är Trish, Anjali och Margo. 

Eftersom jag har varit ute efter något bra att använda för contouring så beställde jag även en prova av deras Hi-light-contour kit i Peaches&Cream. Beställde också två rouger till: Bjorko, en matt rosa-lila rouge  och Strawberris&Cream, en varm persiko/rosa rouge och eftersom jag har hört så mycket bra om deras Glow produkter så beställde jag också två Radiant Glow prover: Early Sunrise och Radiant. Ångrar lite att jag inte beställde någon bronzer men men....Nästa gång kanske. 

Alla foundations verkar passa väldigt bra, ska visa swatches med det syns inte så bra fast jag packat på med ganska mycket färg eftersom de smälter in bra. Tror att det är Annabelle eller Trish som passar bäst i allafall. 
Hi-light & Contour kitet verker mycket lovande så den ska provas imorgon!
Rougerna och Radiant Glow ser helt underbar ut, Early Sunrise är omöjlig att göra rättvis på bild då den ger skimmer och inte någon direkt färg!! Vilket otroligt vackert skimmer det är i dem, ja inte i den matta rougen men den är fin den med. 


Här ned så kommer lite swatches:
På den översta bilden så har jag lagt från vänster till höger; Radiant Glow Early Sunrise, Radiant Glow Radiant, Rouge Bjorko, Rouge Xenia, Rouge Strawberries&Cream och slutligen Hi-light &Contour Peaches&Cream.  
Foundation är lagda från vänster till höger: Trish, Annnabelle, Jodie, Rebecca, Margo och Anjali

2 kommentarer:

  1. Det blir spännande att se makeuper och läsa recensioner av dessa!

    SvaraRadera
  2. Jag har provat både foundation nu och deras contouring och jag gillar men jag kommer att skriva lite mer om dem nästa vecka när jag är hemma i Uppsala igen och har bra belysning.

    SvaraRadera