tisdag 21 juli 2009

Dagens: Grönt,Turkost och lila

Jag kom alldeles på att jag inte alls har provat min fina Nettopalett till mer än swatches så jag slängde först ihop en sminkning i morse men den blev väldigt mesig så nu på kvällen så lekte jag lite. Hade först tänkt mig olika nyanser av grönt, sedan tänkte jag att grönt och lite blått men tillslut så blev det grönt, blågrönt och lila.
De gröna nyanser kommer alla från Nettopaletten medan den lila kommer från en YSLpalett.

Sedan så provade jag min gel eyeliner från Clinique som jag köpte förra året men inte har använt. Jag har införskaffat mig lite nya penslar från en hobbyaffär och jag använde en av den smala penslarna som jag köpte där för att lägga gel eyeliner.
Som ni kan se så är skuggorna från Nettoplatten väldigt pigmenterade och jag tycker faktiskt att den är riktigt bra, det enda minus är att skuggorna inte alls ser ut på huden som de gör i förpackningen.
Läpparna är neutrala med mitt läppstift från Bodyshop nr 42.

4 kommentarer:

  1. Snyggt! Den gröna färgen var väldigt fin till din ögonfärg!

    SvaraRadera
  2. Beautiful look on you. I love the colors and especially the eyeliner. You look really lovely. Thanks for sharing a picture of yourself

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket!!
    Thanks alot!

    SvaraRadera