torsdag 9 juli 2009

Dagens: En touch av grönt i regnet

Denna sminkning slängde jag på ganska fort i morse innan jag skulle iväg och övningsköra på trafikskolan. Eftersom lyset i mina föräldrars badrum är på tok för gult så att sminket i syns ordentlig så är detta knäppt vid ett fönster. Och jo här uppe, Hälsingland, så tokregnar det och har gjort i princip sen i söndagskväll. Kan också säga att jag vet att mina läppar inte riktigt är fina just nu eftersom jag har varit lite nervös inför körningen så har jag klöst och bitit lite på dem så det är lite såriga men nu är jag inte nervös längre så det borde bli bättre snart!

Foundation: Annabella Earthen glow minerals
Contouring: Peaches&Cream Earthen glow och Bronzing puder Yves Rocher
Rouge: Rasberry Bodyshop
Highlight: Radiant Fix Youtful Essence och Aussie perk me Up Everyday minerals
Ögonbryn: Brow&Liner kit 03 Bodyshop och H&M ögonbryns gel
Så över till ögonmaken;
Basen är som alltid Lumene eye makeup base och MAC paint pot och sedan har jag lagt en ljusolivfärgad ögonskugga från Tropical Temptation paletten VLD över hela locket. I globlinjen har jag lagt en mörkare olivfärgadskugga och ytterligare en mörkare som ett v i den yttre kanten, alla skuggorna är från Viva La Divas Tropical Temptation paletten.
Sedan har jag lagt highlightern Aussie perk me Up i ögonvrån och en bit in bara för att ljusa upp blicken lite och se lite piggare ut. Allt som allt en ganska enkel makeup men med lite färg.

2 kommentarer: