söndagen den 12:e juli 2009

Chanel Lévres Scintillantes Glossimer

Jag har länge varit lite nyfiken på Chanels Scintillantes som jag har hört ska påminna om MAC Dazzelglass och idag så gick jag en sväng förbi Åhlens Chanel disk. 
Kan inte uttala mig om de påminner om Dazzelglass då jag inte äger någon eller har sett någon live men Scintillantes är helt underbara!!
Otroligt fina färger och fint glitter i dem också, de verkar lite klistriga men jag har bara provat dem på handen så.... Nackdelen med dem är priset, 295 kr, som jag kan tycka är lite väl mycket men jag kommer nog att skaffa i alla fall en, gäller bara att bestämma vilken.... 

Jag bestämmde mig för att dels swatcha de nya på handen så ni får se dem och sen också visa mina favoriter av de som fanns på Åhlens.
De nya är alla glittriga, fanns några som inte var glittrig såg jag bland de gammal läppglansen men de fångade inte mitt öga. 
Så här är de nya, bilden är tagen med mobilkamera och inomhus men tycker att den återger korrekt, glittret kanske inte fångas så bra men färgerna stämmer tycker jag. Däremot så tror jag att de saknas en eller två då det fanns två dubletter i stället.
Från höger till vänster: nr 124 Venus, nr 134 Jupiter, nr 132 Mirage, nr 131 Mica, nr 129 Cosmo, nr 128 Meteore och nr 126 Silex. En som jag vet saknas är nr 122 Nebula som är lilarosa.
De finast från de nya tycker jag är nr 124 Venus, nr 134 Jupiter, nr 132 Mirage.
Så nu till mina favoriter av hela sortimentet, ja de är ganska många och jag ska erkänna att jag vill ha varenda en!
Från höger till vänster med början på nedre raden:
nr 105 Sideral, nr 217 Red Shine, nr 116 Delight, nr 207 Gold Shine, nr 106 Myriade, nr 109 Big Bang, nr 121 Beige Guitar, nr 134 Jupiter, nr 132 Mirage och nr 124 Venus.


Så frågan är vilken/vilka ska jag börja med att köpa??? Svår beslutsångest!

1 kommentar: