söndag 28 juni 2009

Silver och rosa med inspiration från Aishwarya Rai

Idag så har jag lekt lite, är fortfarande tokhes och hostig men blev ändå sugen på att göra något roligt. Hos Makeup Geek så såg jag en bild på Aishwaraya Rai där hon har en helt fantastisk silvrig och rosa makeup, sjuk snyggt och jag tänkte att jag skulle prova och göra en variant. 
Ansikte: Buff Perfect Everyday Minerals, SheerCover Concealer, Radiant Fix Youtful Essence, Bronzer Yves Rocher.
Rouge: Rasberry Bodyshop
Ögon: MAC Paint Pot Bare Study, Manly Paletten, kajal Yves Rocher, Bodyshop eyeshadow nr 13
Highlighter: Aussie Perk me Up
Läppar: nr 42 Bodyshop 
Ögonbryn: Brow&Liner kit 03, H&M ögonbrynsgel
Jag började med att lägga MAC paint pot över hela ögonlocket tills strax under brynbenet. 
Jag lade därefter en silver skugga från Manly paletten över hela ögonlocket och från globlinjen och uppåt så lade jag en rosalila skugga. Jag tonat allt så att övergångarna skulle bli mjuka. Jag ville däremot ha en ganska skarp silverfärg så jag gick över hela locket igen med sliverskuggan. Den hudfärgade skuggan från Bodyshop, nr 13, använde jag för att tona längs med ögonbrynsbenet och därefter highlighter vid ögonbrynets högsta punkt. Kajal på den övre och under vattenlinjen samt en tunt streck längs med övre fransraden sen är det klart. 
En ganska snabb och enkel sminkning men som blir ganska effektfull. 

2 kommentarer:

  1. Tycker du har gjort en snygg tolkning, snyggt jobbat!
    Verkar inte så pjåkig den där Manly-paletten (vad jag tjatar om den nu då!) :D

    SvaraRadera
  2. Tack! Manly paletten är super!

    SvaraRadera