fredag 26 juni 2009

Nubar Moodie: Dark teal to Light sea green




I denna sommarvärme så kanske inte Moodiesarna kommer till sin rätt men jag ville prova det grön lacket som jag skickade efter från Nailmail.
Jag gillar verkligen lacken från Nubar, alla som jag har provat är otroligt bra och med nubars egna över och underlack så torkar dessa lack otroligt fort.
Moodiesarna som ska utgå från Nubars sortiment är inget undantag, skiftningarna kanske inte syns så bra i alla lack men de jag beställt i alla fall är otroligt snygga. Jag fick mest synlig skillnad med Orange Sparkle to Red sprakle men jag har svårt att bestämma vilken som är min favorit.

Dark teal to Light sea green är just nu i alla fall inte Dark teal, den enda gången som jag har fått till en ordentligt mörkare färg är om jag spolar kallvatten på naglar men så är det ju ganska varmt ut och jag är sjuk så min temperatur är nog ivanligt hög. Ska bli spännande att prova detta lack på vinter. Jag tycker att det torkar väldigt fort och det är tur för det behövs ca 4-5 lager för att detta lack ska täcka. Det är alltså otroligt skirt och jag gillar inte vnl (visble nail line) så för mig så blev det 4 lager, om man inte har problem med vnl så behöver man kanske ha så många lager.
Färgen är i vilket fall som helst otroligt vacker, en pastellig ljusgrön med lite inslag av guld skulle jag vilja säg. Otroligt fin!
Kortet som är taget under vattenkran är när jag spolar kallvatten på lacket så det är den färgen som jag hoppas kommer fram mer i vinter.

2 kommentarer:

  1. Åh nej... Skirt... jaha.. Jaja, man får vara utrustad med tålamod den dag man ska testa det alltså. Jag har inte kommit igång med moodisarna än.

    SvaraRadera
  2. Tyvärr så får man ha lite tålamod, jag tycker däremot att lacket torkar snabbt och så är det ju otroligt vackert!

    SvaraRadera