onsdag 10 juni 2009

Bold lip: Lila läppar med Dior och Nyx

Det var ett tag sen som jag publicerade någon dagens...Min inspiration har inte direkt varit på topp och dessutom så har jag alltid sovit lite för länge på morgonen för att kunna få till något roligt. Jag vill gärna fundera och leka mig fram med mina ögonskuggor och då tar det lite tid.

I vilket fall som helst så idag hade jag tid och tänkte egentligt sminka mig med skuggor från Nettopaletten men kände för något annat idag. Min inspiration har denna gång kommit från Risa på Makeup by Risa, otroligt duktig tjej som både har en blogg och finns på youtube. Hon brukar göra otroligt snygga läppar och hon postade nyligen en video om Purple lips. Har ni inte kikat på henne så gör det, hon är helt fantastisk!!!
Så det är alltså det jag bestämmde mig för att göra idag, Lila läppar helt enkelt!
Läpparna är alltså det som är i fokus så därför har jag låtit resten vara ganska neutralt.

Ansikte: Mary Kay foundation Beige 400, Finishing Dust Everyday minerals
Rouge: Rasberry Bodyshop
Highlighter: Aussie Perk me Up Everyday minerals
Concealer: Sheercover duo
Ögon: Lumene eye makeup base, MAC paint pot Bare Study, Bodyshop eyeshadow 13 (över hela locket) den bruna skuggan från Bodyshop Brow&Liner kit 03 (i globlinjen)
Mascara: MaxFactor False lash effect
Läppar: Dior läppenna Copper Pink, Dior Rouge 538, Nyx Ultra pearl Mania Pearl
Det första jag gjorde var att återfukta läpparna, jag använde mig av Forever Living läppbalsam och sedan låta det sjunka in en stund. Lägger sedan concealer över hela läppen, borstat lite av Aussie Perk me Up vid amorbågarna. Läppenna som är väldigt viktigt tycker jag om man ska ha en djärvare färg eller om man vill att det ska sitta länge, den hjälper också till med att se till att läppstiftet inte flyter ut i den små vecken runt omkring. Jag har använt mig av Diors läppenna i Copper Pink, som är lilaguldig egentligt. Fyller i konturerna och sedan fyller i hela läpparna.
Dior Rouge 538 läggs över hela läpparna. Tar sedan en fluffig borste och doppar den i Nyx Ultra pearl Mainia i Pearl och duttar det på underläppen. Största delen ska hamna på mitten av underläppen för att sedan svepas över resten av läpparna. Nyx pearl är en ljus highlightningsskugga i vitrosa.

3 kommentarer:

  1. Men vad snyggt! Du fixar verkligen att bära upp iögonfallande läppfärg!

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Du är verkligen fin i lila läppar!

    SvaraRadera
  3. Marie: Tack, är roligt att leka ibland.

    Sminkan: Tack, jag tror faktiskt att jag måste köpa fler lila läppstift och läppennor.....

    SvaraRadera