tisdag 9 juni 2009

Att laga en trasig nagel....

Jag har sett detta hos andra bloggar men har inte känt att det varit nödvändigt att laga en nagel som gått av utan jag brukar mest bara fila ned eländet och alla andra naglar. 
I lördags så skulle jag jobba på ett bröllop och var lite stressad, blir gärna lite extra klumpig då...så jag skulle försöka få tag på något som föll från hallbyrån och kör i nageln i väggen...Klantigt!
Trodde först att nageln bara hade böjt sig och att det var nagellacket som var skadat men vid närmre titt så ser jag att jag har en spricka i nagel ganska långt ned. Då kom jag att tänka på snabblagning och bestämmde att jag skulle skaffa det efter jobbet för skulle spricka gå ända ned i nageln så skulle det börja blöda och göra ont så...
Sagt och gjort 16.55 springer jag i princip in på Åhlens för att få tag på snabblagning och jag köpte Depends snabblagning med silkesfibrer, kostar 70 kr.
Följer med väldigt enkla instruktioner, i princip så ruggar man upp nagelytan med den grövre delen på poleringsfilen, sätter på silkesfibrer och på med nagellim, låter torka och upprepar proceduren med nagellim två gånger till. Därefter polerar man nageln och tadaaaa!
Snabbt enkelt och smärtfritt! Nu får jag vänta på att nageln växer ut så att jag kan fila bort sprickan! Kladdade lite utanför med limmet också så det är därför det ser hmmmm risigt ut runt omkring>!

6 kommentarer:

  1. Måste springa och köpa det där det första jag gör när jag vaknar imorgon! :O Min nagel har fått en ordentlig spricka och jag har panikångest! Funkar det verkligen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker att det fungerar riktigt bra, har använt detta varje gång jag har fått en spricka i nageln.
      Nageln blir lite tjockare av limmet och om man har nagellack och sen tar bort det så upplever jag att man får fylla på med lim eller ta bort allt och göra om det.
      Hoppas att det fungerar lika bra för dig!

      Radera
  2. Den där nageln ser inte frisk ut (bortsett skadan)... Första bilden är väl utan lack? Mina tånaglar såg ut sådär efter att jag blivit trampad av hästar under flera år. Det är en grogrund för nagelsvamp. Vet inte om man kan få det på fingernaglarna men jag råder dig att låta naglarna vila från lack. Jag hällde ättiksprit på nagelbanden som såg ut ungefär som dina och de blev bättre.

    Lite sjuk kommentar detta, men jag blir lite rädd när jag ser bloggares naglar utan lack ; ) Diet kan också spela in, näringsbrist eller så, men lacken verkar onekligen förstöra naglarna. Sköt om dig! : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bilden är precis tagen efter lackborttagning så nageln är ganska uttorkad på bilden. Vet att den ser lite creepy ut men det är ingen fara med nageln.
      Nu när jag är lite mer noga med insmörjning etc så ser den mycket bättre ut.

      Radera
    2. Haha ja det ser lite creepy ut, har testat själv men satt inte så läste på din blogg igen och insåg att jag glömde filat lite lätt innan. ska se om det sitter nu!:)

      Radera
  3. Magnifіcent іtems frοm уou, man.
    Ι've remember your stuff previous to and you'гe
    simρlу extremelу fantastіc. Ӏ actuаlly lіke ωhat you
    have bοught right hегe, certainlу like what уou are stаting and
    the way wheгein you аssert it. You make it entеrtаining and you continuе tο take сare of tо ѕtay it sensible.
    I сan't wait to learn much more from you. This is really a tremendous website.

    My web page: travel guide san francisco

    SvaraRadera