måndag 4 maj 2009

Vårigt med gult, lila och grönt

Kände för att göra en liten vårigare make idag, bara leka runt lite bland mina skuggor och se vad som hände. 
Började rota runt och hittade en duoskugga från YSL som jag köpte någon gång för länge sedan och därifrån så började jag leta en basskugga. 
Valet landade på den gula skuggan från Maybellines Eyestudio Smoky glam.
På hela locket har jag lagt den gula skuggan från Maybelline, i globlinjen och uppåt den lila skuggan från YSL. Den gröna-blå skuggan från YSL har jag lagt som ett V i vid yttre delen av globlinjen.
Under ögat har jag lagt den grön-blåskuggan vid yttre hälften och den lila under resterande delen av ögat. För att ljusa upp lite så har jag också lagt Aussie Perk me up från Everyday minerals som egentligen är en concealer men som fungerar alldeles utmärkt som en highlighter. 
Blev inte riktigt som jag hade tänkt mig men jag är nöjd ändå, färgövergångerna ser inte alls lika skarpa ut som de gör på korten!
Bilderna kanske är något suddiga men klockan är ganska mycket och jag börjar bli ganska trött känner jag....

6 kommentarer:

  1. Kul att experimentera :)
    Jag tycker gult med lila var en bra kombo, som passade dig!

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja leka är alltid roligt och jag kände för att göra något annorlunda så...

    SvaraRadera
  3. hur gör du för att det inte ska se ut som blåtira när du sminkar blått? alla mörkare färger får typ den effekten på mig :/

    SvaraRadera
  4. Ser vackert ut! Och vad kul att jag hittade dig igen. Tack vare Marie, faktiskt, som skrev en kommentar där hon nämnde din bloggs namn. Hade tappat bort dig... Nu är dui säkert inpetad i listan igen...

    SvaraRadera
  5. Tack! Tycker också att det är roligt att du har hittat mig igen! Jag får tacka Marie helt enkelt!

    Maja: Ja jag vet inte riktigt men en bra concealer är bra och sen att man har någon annan blå färg än det som man har under ögonen. Kanske är appliceringen också som blir knasig...

    SvaraRadera
  6. Glad att hjälpa till, eller något! :)

    SvaraRadera