tisdag 19 maj 2009

Tribal Makeup

I lördags så hade jag och min dansgrupp uppvisning på fyrishov tillsammans med alla andra danskurser på Studiefrämjandet. Jag dansar Tribal eller American Tribal Style (ATS), som är en dans som skapades av Carolena Nericcio och har influenser från magdans, indiskt, flamenco m.m. Det finns olika typer av tribal: ATS, Tribal Fusion, Dark Fusion, Gothic Fusion etc. Den största ATS gruppen är FatChanceBellyDance som skaparen Carolena har, The Indigo är en av de större inom tribal fusion, Ariellah (Dark Fusion) och Sashi (Gothic Fusion) bara för att nämna några. De jag dansar för är en svensk grupp som heter Tribal Empire och Callisto.I vilket fall som helst så tänkte jag visa upp min scenmakeup som jag gjorde i lördags. Några av bilderna är tagna innan uppvisningarna och några efteråt så på vissa kort är jag kanske lite blank och sminket inte riktigt perfekt men jag tycker ändå att det satt otroligt bra!
Stilen som jag hade tänkt mig går mer åt dark fusion hållet med en viss 80-tals känsla. Frisyren är en fakemohawk som jag såg hos MissChievous och som jag gjorde om lite grann och satt dit lite blommor. 
Ansikte: Mary Kay Beige 400, Finishing dust Everyday minerals.
Rouge: Rasberry Bodyshop
Highlighter: Aussie Perk me up Everyday minerals och Bodyshop ögonskugga nr 01
Så över till ögon makeupen
Bas: Lumene eye makeup primer, MAC paint pot Bare Study och MAC Shadestick Sharskin. 
Jag la en tejpbit från yttre ögonvrån och vinklade den i den vinkel jag ville ha den. Tejpen har jag för att få en rak skarp linje. På hela ögonlocketoch ut mot sidorna har jag sedan lagt MAC pigment Old gold, i globlinjen och utåt så lade jag MIST Paris för att göra det hela lite mörkare. 
Eyeliner är Loreal Super Liner Carbon gloss som ligger längs hela övre ögonlocket och fortsätter en bit ut. Under ögat ligger samma eyeliner under den nedre ögonfranskanten och jag har dessutom gjort ett litet v vid yttre ögonvrån.  Gosh Velvet Touch waterproof Hypnotic Grey ligger på vattenlinjen och jag har fyllt i all eyeliner med en svart skugga för att den ska sitta bättre. 

Läpparna har jag först grundat med concealer, en svart kajal från Yves Rocher har fått leka läppenna och sedan har jag tonat kajal lite innåt. Fyllde sedan i det som var kvar med Make up Stores läppstift China Red. 

Vid ett eventuellt intresse så kan det tänkas att jag kan göra en tutorial...


8 kommentarer:

  1. Vad kul! Jag har gått en prova på gång för Callisto Tribal Fushion tror jag det var, vilket var jätte kul. Just nu dansar jag vanlig orientalisk på Falken, vansinnigt roligt det med:)

    SvaraRadera
  2. Där ser man...Liten värld ibland.
    Jag älskar tribal och särsklit då tribal fusion och dark fusion/gothic fusion, tycker om att man kan leva ut olika roller.

    SvaraRadera
  3. Vad snygg du var! Jag gillar verkligen hela stilen, allt det pråliga mörka, zigenaraktigt... Jag hade lätt velat se ut sådär varje dag om jag inte hade behövt bry mig om tiden det tar :) Sminkningen är så proffsig, supersnyggt med så mörkt läppstift och -penna och kattögonen...
    Ser nog att du har ett passande vinrött nagellack, får man fråga vilket det är?

    SvaraRadera
  4. Tack, jag hade nog också gått så där lite oftare om det inte vore för att den tar sin lilla tid att sminka sig och ja de på jobbet skulle nog fundera lite...
    Nagellacket är faktiskt Essie Liqorice med Nfu-oh 60 över, jag tror att det är flaken i Nfu-oh som tar över på bilden.

    SvaraRadera
  5. Du är så vacker. Kanonfina färger på makeupen som passa dig väldigt bra.

    SvaraRadera
  6. Åh, vad kul! JAg känner många som dansar Tribal men själv dansar jag bara orientalisk dans.

    Skitsnygg sminkning! JA! Tutorial, tack! Till tävlingen! Om du absolut inte vill vinna får du väl skriva det...

    SvaraRadera
  7. SminkJante: Tack så mycket, Old Gold var det första pigment från MAC jag köpte och jag köpte det därför att det blev så otroligt fint med Sharskin.

    Sminkan:
    Det är en ganska liten värld tribal och orientaliska dansvärlden. Tribal är otroligt roligt tycker jag, har aldrig provat Orientaliskt men har dansat egytiskt för As-sayf.
    Ska försöka göra en tutorial i helgen och självklart till tävling, är alltid roligt att vara med i tävlingar men ibland så finns det en lite röst i huvudet som säger; äsch det är väl ingen som är intresserad av att se dig göra en tutorial...Nu har jag stampat på den rösten lite så den borde vara tyst ett tag...

    SvaraRadera
  8. Åh hjälp vilken häftig sminkning, du är skitsnygg! Verkligen läckert och mystiskt...

    SvaraRadera