onsdag 27 maj 2009

L´Erbolario Rengöringsmjölk kamomill


Det var ganska längesen som jag lovade en recension av rengöringsmjölken från L´Erbolario men jag har nu haft bra med tid att prova produkten.
Jag köpte rengöringsmjölk kamomill i februari då min gamla rengöring från Rosenserien hade tagit slut och jag kände mig sugen på att prova mer från L´Erbolario efter att ha fått lite prover av de svenska återförsäljarna Piani. Ansiktskrämen kamomill, ginst och lakrits som jag fick från dem blev jag snabbt förälskad i och jag är inne på min andra burk nu. Mer om den här.

Så här står det om rengöringsmjölken på Pianis hemsida:

För torr & känslig hy. Tar bort alla rester av underlagskräm, rouge, puder och orenheter. Dessutom återfuktar den huden så den blir mjuk och sammetslen.

Jag har alltså använt rengöringsmjölken regelbundet sedan februari och jag är mycket förtjust!
Den passar min känsliga och torra hud mycket bra och verkar lugna ned den och huden stramar inte heller efter tvättning. Om man har mycket smink på ögonen så kan det vara bra att ha någon slags makeup remover för att få bort allt så effektivt som möjligt annars så får man räkna med att man får tvätt ögonen några extra gånger.
Det enda som jag skulle önska är egentligen pumpfuntkion på rengöringsmjölken, tycker personligen att det är mycket bättre och brukar också gå mindre per använding då. Annars så har jag inget negativt att säga.
Allt som allt så är detta en produkt som jag verkligen gillar och kan rekommendera! Jag kommer nog defintivt att prova en hel del fler produkter från L´Erbolario, de som jag hittills har provat har inte gjort mig besviken!
Jag har precis fått hem min andra förpackning som jag beställt från nätbutiken Relaxx, beställde i måndags och fick paketet idag!! Supersnabb leverans alltså och dessutom så har de ingen frakt!!
En annan butik som har delar av L´Erbolarios sortiment är Tjärnströms Hälsovård och därifrån har jag beställt en gång, också snabb leverans och de har 15% på hela sitt sortiment 2009 ut, de har dock inte fraktfritt.

Pris: 149 kr hos Relaxx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar