onsdag 27 maj 2009

L´Erbolario Ansiktsvatten Kamomill

Jag beställde denna produkt samtidigt som rengöringsmjölken för jag ville prova på hela serien, alltså rengöring, ansiktsvatten och återfuktning.
Rengöringen finns att läsa om här och ansiktskrämen här.

Så här står det om ansiktsvattnet på Pianis hemsida:
Fuktgivande för mycket torr & känslig hy. Tillför huden fukt och har en uppfriskande verkan samt lämnar huden mjuk och sammetslen.

Har provat detta ansiktvatten nu sen i februari och det är nog ett av de bästa ansiktvatten som jag provat. Min hy brukade alltid strama lite efter tvätt och ansiktvatten brukar förvärra det lite grann men med denna så känns huden verkligen återfuktad och vad som är ännu bättre är att den verkligen lugnar ned min hy och rödheten som jag brukar ha går ned mycket fortare.
De prickar som jag hade i ansiktet förut är bort....helt borta! Visst kan jag bli lite rödflammig i ansiktet nu men inte alls som det var förut.
Jag kan alltså varmt rekommendera detta ansiktsvatten och egentligen hela kamomillserien som L´Erbolario har! Det enda negativa som jag kan säga är att jag kan tycka att en glasflska kanske inte är det bästa behållaren för något som man har i badrummet. Den ser lite och känns lite lyxigare ut kanske än om den vore i plast men ändå...Skulle bli mycket ledsen om jag tappade den i glovet och den gick sönder...

Har fått min andra flaska av ansiktsvatten nu och beställde den från Relaxx, supernabb leverans och ingen frakt!!
Pris: 118 kr hos Relaxx

2 kommentarer:

  1. Whow, läbbigt! Jag har också recenserat den här idag! =D
    Läste att du gillade rengöringslotionen. Har också varit nyfiken på den, men tycker det ser ut att vara lite lite i den för över hundralappen. Hur mycket är det i den?

    SvaraRadera
  2. Där ser man vilket lustigt sammanträffande...
    Jag tycker att den är bra, min har räckt i 3 månader i alla fall är fortfarande en del kvar i den så...
    Den innehåller 125 ml.

    SvaraRadera