måndag 11 maj 2009

Lek med Manly paletten

Idag har jag lekt, dels så gjorde jag en makeup som jag har varit sugen på ett tag men inte haft färgerna för det och dels en i neonfärger. Skuggorna som jag har använt till dessa makeuper är alla matta, vilket är otroligt ovanligt för mig. De matta skuggor som jag har är lätt räknade på en hand då jag föredrar skimmer på ögonskugga men ibland kan det ju vara roligt med lite annorlunda!
Den första då:
Har börjat med att lägga en neonrosa skugga över hela locket, därefter har jag lagt en toklila skugga på den yttre halvan av ögonlocket. En mörklila skugga lades som ett v i globlinjen och suddades lite lätt. Allmänt så tycker jag att matta skuggor är lite svårare att sudda då de lättare blir flammiga men men...  Under den nedre franraden har jag lagt den neonrosa skugga längs med inre halvan och den toklila längs med den yttre halvan.





Nästa sminkning ville jag bara kolla färgerna lite grann så jag tog neonfärger i gult, oranget och grönt. Man kan säga att jag har delat in ögonlocket i 3 delar och försökt lägga färgerna jämt.
Den gula har jag lagt från inre ögonvrån, den oranga i mitten och den gröna på den yttre delen. Samma procedur längs med den nedre fransraden.

4 kommentarer:

  1. Jag gillade den lilarosa en hel del! Den var läcker! Den neonfärgade var också tuff, men den första är superfin!

    SvaraRadera
  2. Grattis till din fina palett!
    Är alla skuggor i paletten matta, eller var det bara de du använde som var det?
    Ser skitfint ut i alla fall, den lilarosa påminner om en sminkning jag gjort flera gånger förut och den andra var bara gorgeous!

    SvaraRadera
  3. Sminkan: Tack, gillar också de lilarosa mest, den andra ville jag mest bara leka lite!

    Marie:Tackar tackar. Det är en blandning av matta och skimriga skuggor men eftersom jag inte har några matta så gick jag på dem först. Tack, är alltid roligt att leka. Pigmenteringen på skuggorna är bra tycker jag, det enda är att det verkar bli ganska lätt flammigt men det kan lika gärna vara att jag inte riktigt är van dem än!

    SvaraRadera
  4. Ursnyggt! Härliga färgkombinationer!

    SvaraRadera