fredag 8 maj 2009

Hot rosa eyeliner!

Dagens sminkning är egentligen gårdagens. Igår hade vi avskedsfest för en vän som ska till Turkmenistan och gräva, är riktigt avis faktiskt! Var tänkt att jag och en till vän skulle med men vi kunde tyvärr inte nu denna gång så...
I vilket fall som helst så gick vi till en glassbar först för lite mat,glass och glassdrinkar för att sedan ta en liten pubrunda bland nationerna här i Uppsala. 

Har varit sugen på att prova min rosa eyeliner från Hot makeup som jag köpte på rea hos Lindex, skulle nog aldrig ha köpt en rosa eyeliner annars men det var ju löjligt billigt så...
Till min förvåning så gillar jag denna rosa eyeliner skarpt! Oväntat men roligt!
Jag gillar speciellt hur den rosa eyeliner skiftar lite åt lila under vissa ljus!

Ansikte: Mary Kay Beige 400, Everyday minerals Finishing Dust.
Rouge: Rasberry Bodyshop
Highlighter: Aussie Perk me up Everyday minerals
Ögonbryn: Brow&Liner Kit 03 Bodyshop, en blanding av den bruna och svarta skuggan.
Så över till ögonmakeupen!
Bas: Lumene eye makeup primer och MAC paint pot Bare Study
I globlinjen har jag sedan lagt en brun skrimrig skugga från Shimmer Waves Bodyshop.
Eyeliner är den rosa från Hot makeup, nr 6. Under halva nedre franraden har jag lagt Gosh Velvet touch waterproof Purple Stain. Mascaran är Mirenésse Secret weapon Super volume.
 

6 kommentarer:

  1. Vilken tur att du skaffade de där eyelinersarna från HOT, för du har gjort riktigt fina makeuper med dem!

    SvaraRadera
  2. fina ögon har du också .)

    SvaraRadera
  3. Marie:Tackar, tycker att det är roligt med färgad eyeliner så...Kommer nog att bli en hel del framöver!
    Skarsnik: Tack...Nu rodnar jag lite också!

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Du passade faktiskt i rosa! Den klädde dina mörka ögon!

    SvaraRadera
  5. Tack, trodde inte heller först att det skulle bli bra men men...

    SvaraRadera
  6. Åh, snyggt! Jag har med den rosa från HOT, men har inte kommit mig för att använda dem ännu. Har ett helt gäng förresetn, och jag upplever också den blå som lite tjockare i konsistensen, såg att din var segare. Även Sminkan och en annan kompis har dem och tycker att den blå är lite sämre än de övriga, så tror att det är en kvalitetsavvikelse inom märket, snarare än att din har varit dåligt åtskruvad.

    SvaraRadera