onsdag 13 maj 2009

Dagens: Retro eyeliner

Hade lite lätt bråttom i morse så det fick bli en klassiker helt enkelt: Svart lite bredare eyeliner, det enda som saknas är röda läppar för sann retro look! 
En kompis kommenterade denna look idag och tyckte att den var snygg men undrade samtidigt hur jag hade gjort. Eyeliner har varit en av mina svåraste moment att fixa, jag brukade inte använda flytande eyeliner tidigare då jag tycket att det var så hiskeligt svårt att få jämt men eftersom det var så snyggt så ville jag ju gärna. Har övat och övat på eyeliner och börjar nu bli ganska stadig på handen och kan göra det på relativ kort tid också. Så övning ger färdighet!

Produkterna jag har använt mig av är:
Ansikte: Mary Kay foundation Beige 400, Finishing Dust Everyday minerals.
Rouge:Bodyshop Rasberry 
Highlighter: Aussie Perk me up Everyday minerals
Concealer: SheerCover duo
Så över till ögonen!
Bas: Lumene Eye makeup primer och MAC paint pot Bare Study.
Jag valde att ha bara Bare Study och inte förlja upp med någon annan skugga än den i globlinjen, som är en brun skugga från Bodyshops Shimmer Waves. Eyelinern är Loreal Super Liner carbon gloss som jag sedan har gått över med en matt svart skugga för att det ska sitta en hel dag. För att rama in ögat lite extra så har jag använt Gosh velvet touch waterproof Hypnotic Grey vid den nedre ögonfransraden. 
Ögonbrynen är som vanligt ifyllda med en blandning av den svarta och den bruna skugga från Bodyshops Brow&Liner kit 03 och sedan har jag haft H&M ögonbrynsgele över.  

3 kommentarer:

  1. åh, jag önskar jag hade börjat öva med eye-liner för flera år sedan.. nu går jag bara och drar på det. tänkte att jag skulle köpa billigaste jag kunde hitta och bara öva öva öva, men det har inte blivit av. Suck. Både du, Elena och Anna är ju så himla fina i det!

    SvaraRadera
  2. Du har så fina ögon!

    Och du, hoppas ryggen blir bättre. Kram!

    SvaraRadera
  3. Maja: Köp H&M den är billig och bra. Ganska enkel att använda också då det är en stift/filtpenne variant om du förstår vad jag menar. Tack!!

    Sminkan: Tack! Ryggen är faktiskt bättre, naprapaten gjorde underverk!!

    SvaraRadera