onsdag 1 april 2009

Silversotning med TMM till Kårbalen

Jag var ju på kårbal den 27 mars, alltså förra fredagen och har tänkt publicera detta inlägg ett tag men livet har kommit emellan. 
Jag hade på mig en enkel svart balklänning med strasspänne i midjan och snörning bak och jag ville göra en sotad look till den men ville inte använda så mörka färger. 
Valde att använda skuggor från Taylor Made Minerals och de jag använde var: Nickel, Galena och Mirrors, tre silversuggor alltså. 
Basen är precis som vanligt Lumene eye makeup primer och MAC paint pot bare study. 
Nickel har lagts över hela locket, Galena på den yttre halvan och Mirrors också på den yttre halva för lite glitter. Highlightern under ögonbrynet är Plush från TMM och i ögonvrån Alska från Mist. Eyeliner Super Liner carbon gloss från Loreal och den svarta skuggan från Brow&Liner kit 03 från BodyShop, vilket också är den som jag använt till ögonbrynen. Vattenlinjen, alltså innaför den nedre fransraden, har jag fyllt i med Gosh velvet touch waterproof eyeliner Hypnotic grey och sedan gått efter och fixerat med en svart skugga. 


Foundation är Buff Perfect från Everyday minerals, rougen Rasberry från BodyShop. 
Läpparna är målade med läppennan Sauvage från Make up Store, läppstiftet Plum och läppglans från BodyShop. 


7 kommentarer:

  1. Ursnyggt alltihopa! Den silvriga sotningen hade jag gärna testat själv. Din frisyr är skitsnygg och jag gillade klänningen också!

    SvaraRadera
  2. Tackar, jag blev väldigt nöjd med resultatet även om min klännings snörning hade en tendens att släppa efter lite. Tur att man hade satt brösttejp så att den inte kunde åka ned!

    SvaraRadera
  3. Jättefin sminkning, och helheten med klänningen och allt var ju bara underbar!

    SvaraRadera
  4. Vad fin du är. Kanonfin klänning, frisyr och sminkning.

    SvaraRadera
  5. Det kan vara farligt med axelbandslösa klänningar! Du är förutseende, mycket bra :)

    SvaraRadera
  6. Aww guud va fin du va, kanonsnygg klänning & makeupen var fantastiskt snygg!

    SvaraRadera
  7. Tack allihopa!
    Axelbandslösa klänningar är kluriga och det var inte jag som var förutseende utan min kompis som hade med sig extra så att jag kunde låna...Men ska definitivt införskaffa egen brösttejp!

    SvaraRadera