onsdag 22 april 2009

Shimmer cubes: Guld och blågrönt

Detta är egentligen inte alls dagens utan en sminkning som jag hade i fredags och i måndags och som jag blev otroligt förtjust i. Ni får också ursäkta att jag ser så otroligt trött ut men ja....tidigt på morgon och dåligt med sömn ni vet...

Jag har två Shimmer cubes från Bodyshop och jag har inte varit så otroligt förtjusta i dem då den inte ger så mycket färg utan mest skimmer. Fick ju tips från MUA:n på Bodyshop att shimmer cubes blir otroligt bra om man har en fuktad pensel och efter att ha provat så kan jag inte annat än att instämma! Vilka fina färger man får fram, välpigmeterade och skimmriga nästan metalliska som sjutton!
De som jag använt är en skugga i guld och en i blågrönt, båda har lagts med fuktad pensel. Den guldiga på hela locket och den blågröna från mitten av locket och utåt.
Highlighter under ögonbrynet är den guldiga skuggan från Shimmer waves.

Basen är som alltid Lumene eye makeup primer och MAC paint pot Bare Study.


Foundation denna gång är Mary Kay Medium cover, Beige 400 och med en lätt touch av Buff perfect mineralpuder från Everyday minerals för att då det att sitta bättre. Rougen är min älskade Rasberry från Bodyshop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar