torsdag 2 april 2009

Olivgrönt med VLD Tropical Temptation paletten

Idag så har jag använt mig av Viva La Diva paletten från vårkollektionen Tropical Temptation, vet att jag sa innan att jag hade svårt att få det att sitta men det har jag inte längre. Vet inte om det beror på bättre teknik eller vad det kan vara, har använt skuggorna åtminstone fyra gånger sen dessa och det har inte creasat sig något alls!
Man får vara lite försiktigt med paletten då den lätt kan smula sig, jag trycker min skumgummiapplikator mot skuggorna för att få upp färg istället för att gnussa som jag gör med penslar, om ni förstår vad jag menar....
Har Buff perfect från Everyday minerals i hela ansiktet, rougen Rasberry och läppstiftet Plum från Bodyshop. Har jag nämt hur mycket jag älskar detta rouge och läppstift?

Basen är Lumene eye makeup primer, Buff perfect Everyday minerals och MAC paint pot Bare Study. 
Sedan har jag lagt den nedersta skugga längs till höger på hela locket och sen den andra skugga på nedre raden från höger i globlinjen. 
Nu vet jag att på kortet på paletten så ser dessa skuggor inte gröna ut men de är båda olivgröna, alltså gröna skuggor med en hel del guld i sig. Har använt min Gosh velvet touch waterproof Hypnotic Grey för att rama in ögat lite mer, ligger längs med halva nedre franraden. Ögonbrynen är ifyllda med den bruna skuggan från Brow&Liner kit 03 Bodyshop. Mascara är som alltid till vardags nu förtiden Mirenésse Secreat Weapon Super Volume, köpt från Satine.

5 kommentarer:

  1. Vilken söt och vårig sminkning. :)

    SvaraRadera
  2. Ser snyggt ut!

    Kram

    Stora syster

    SvaraRadera
  3. Jätte snyggt! Har känt på dom och dom verkar härligt krämiga

    SvaraRadera
  4. Tackar, är mycket förtjust i paletten och har inga problem längre med att de inte sitter. Man blir lite inspirerad av vädret och förhoppningar om sommaren.....

    SvaraRadera