onsdag 8 april 2009

Naturligt med en twist: Purple Stain

Idag så lyckades jag faktiskt hinna med att ta ett kort innan jag gick iväg till jobbet, ser nog ganska trött ut på bilden men men...
Jag ville göra något enkelt men med en lite färgglad twist, så det blev en diskret ögonmakeup med lila eyeliner. 
Grunden är som alltid: Lumene eye makeup primer och MAC paint pot Bare Study och grunden i ansikten är Everyday Minerals Buff Perfect.
Jag har lagt en rosa, ganska neutral skugga, från Bodyshop (nr 29) på hela ögonlocket  och sedan en pepparkaksbrun skugga (nr 07) i globlinjen. Highlightern under ögonbrynen och i ögonvrån är den guldiga skuggan från Shimmer waves 01 från Bodyshop, och highlightningen på kindbenen är en blanding av den rosa och den guldiga skuggan från samma Shimmer waves. 
Eyeliner är min älskade Gosh velvet touch waterproof Purple Stain, ska definitivt skaffa den i fler färger, skulle nästan vilja ha alla! 
Rougen heter Rasberry och är också från Bodyshop. Läpparna har bara fuktat upp med ett ofärgat läppbalsam från Forever Living.

2 kommentarer:

  1. Jättefint! naturligt med en twist blir ju liksom aldrig fel...

    SvaraRadera
  2. Tack! Nej det kan ju aldrig gå fel med naturligt med en twist, dessutom så blir det lite mer synligt bakom mina glasögon också!

    SvaraRadera